|
|
|
|---|---|
|
Hej på er. Första felet på min E39 är konstaterat. Skulle köra iväg efter tankning och bilen vägrade att starta. Nog för att det är fredag den 13 men vad har hänt? Fick igång bilen efter några minuter och det verkar som om den hade blivit sur. Sökte på forumet och fick fram andra som har upplevt liknande symptom, men fann ingen lösning. Vad är fel? Kan jag lita på bilen nu? Bilen skall in på Inspection II om en vecka så tändstiften är inte dom bästa skulle jag tro. Har även känt lite bensinlukt vid start någon annan dag har jag för mig, men det försvann med en gång. Sen så upplever jag att motorvarvtalet sjunker långsamt vid gasuppsläpp, och det gör att det är svårt att få till växlingarna fint. Jag vågar inte nolla/starta om elektroniken genom att koppla bort batteriet då felminnet skall enligt uppgift raderas om man gör så. Elektronikfel, relä, givare, bränslepump, stybox, fredag den 13, vad??? | |
| bränslepump skulle jag tro | |
|
Hmm, hur kollar man om det är bränslepumpen? Tänkte ut och köra en lägre sträcka i dag men avstår nog. Fler tips tack... |
|
|
Det har hänt mig några gånger att 525'an inte startat om man bara har haft bilen igång mycket kort tid, slagit av och försökt starta igen. Bilen blir sur. Tempgivarna har troligen inte hängt med hur temperaturen är tex i förbränningsrummen= trycker på extra soppa genom kallstartventil eller dyl? Sist fick jag gnida länge på starten innen den startade med ett svart moln ur avgasröret. Har du åkt så långt som till macken så är det troligen annat problem. Trasig vacuum- eller annan slang kring motorn? |
|
|
Jag körde bilen i flera mil innan jag stannade och tankade, bilen var genomvarm. Kan detta fel uppstå när man tankar fullt, övertryck undertryck i tanken? Annars så har jag även läst denna tråd som möjligtvis/delvis skulle kunna stämma in på min bil. Länk Hmm... |
|
|
Har ett liknande fenomen på min bil när jag ska starta och släpper nyckeln för tidigt så motorn inte hinner gå igång.När jag sen prövar igen får jag gnaga på starten väldigt länge innan motorn tänder sen går den som en potta skit efter den manövern,helt orkeslös. mvh |
|
|
Bilen skall som sagt på Inpection II snart, men det hade varit bra med lite kött på benen när jag lämnar in bilen. Förhoppningsvis så hittar min mek felet med hjälp av datorn. Men om inte så sitter jag med en bil som man inte riktigt kan lita på. Inte kul när man skall ut och långköra. Skall man testa lite mirakeltvättmedel innan oljebyte om nu teorin om dom "fastnande" ventilerna stämmer? Exempelvis detta: Länk Skriv gärna mer om ni kommer på något... |
|
|
Dr Bosse på svt visade/provade en sådan kur på en Mitshtubissi(stavfel)för motorn tickade kraftigt.Hjälpte föga men som sagt funkar nog kanske i något fall. mvh |
|
masseman |
min hade exakt samma symtom......felet visade sig vara luftmängdmätaren...kostar ca: 2500 plus arbete. |
| Var hos min mek igår och kablade upp bilen till Carsoft, fick fram felkod 209 har jag för mig. Det var startspärren som hade utlöst av någon anledning. Vet någon vad detta fel beror på? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.