AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
662

Bilder på instrumenpanel E36 +köpråd

Hej
Om ett par dagar ska jag iväg och kolla på en 320 E36 -92.

Bilen hade tydligen råkat ut för ett kamkedjehaveri och motorn har renoverats för över 20 000kr, kvitto finns på allt. sen är även växellådan renoverad. Bilen har gått cirka 2-300mil efter renovering, och 25 000mil före krashen.
Bilen har nya bromsar runt om, och nya dämpare.

Vad ska jag titta extra noga på när jag köper bilen ? Vart sätter sig rosten på dessa bilar ??

Jag inbillar mig att det är ett ganska tryggt köp ?! Iom att motorn och växellådan har blivit renoverade såpass mycket.

Bilder på instrumenpanel och inredning sökes även på just e36.

Vad är ett skäligt pris för en sådan här bil ?

Bilen har ej AC, utan bara elhissar och elspeglar, taklucka och lite annat "lull lull", bla stora färddatorn. Fräsha sommar och vinderdäck på lm fälgar.
TobbeBMW
Hej!!

Att motorn o växelådan är renoverade kan väl vara ett plus helt klart, men vad jag ställer mej lite frågande till är att renovera en motor som gått så pass mkt, jag menar en motor med 25.000 mil på mätaren är inte värd dessa 20.000:-. Det kan ju vara så enkelt att det var svårt att få tag i en utbytesmotor eller så gillade den tidigare ägaren att skruva med motorer. Iaf så måste han/hon räkna med att göra klar förlust på bilen nu.
Många slitdelar var ju bytta å den så det ska nog klara sig.

Rosten brukar sitta under bakluckans nederkant på insidan på dessa tidiga modeller, runt sidoblinkern samt i skärmar o hjulhus.

Skäligt pris på bilen är svårt att säga utan att veta vad som är begärt (och som sagt med kvitton på 20.000:- så vill dom nog ha en del)
Du ska inte ge mera 35.000:- iaf (nu har jag inte sett bilen men utgår då från att den är rostfri samt mkt välvårdad) betänk då att du får "bilen" för endast 15.000:- så är det en ganska bra affär, men kan du gå ner längre så gör det den har gått en del och motorn HAR trots allt vart haverarad.
Bilen lämnades in på verktstad och motorn lagades för 20 000kr, kvitto finns på det, fråga mig inte varför han inte köpte en ny motor istället.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.