|
|
|
|---|---|
|
Håller på att bygga trubo då får ju inte grejoran gå in i insuget. Så hur kollar jag nu.. skickar med ett kort från bilen hur de ser ut! Kolla inte alla utan att svara! ;) Ska greja med de på Lördag Länk | |
|
Ingen som har tips? |
|
| 76st har kollar men ingen vet eller säger nått?`ingen som kan eller? vad har hänt med autopower är allt hemligt nu eller? | |
|
tomgångs motorn koplplar du som innan, den lilla slangen som går ner i tråget pluggar du! vevhusvent ingången i plernumet pluggar du och vevhusvent slangen drar du till en behållare med filter på! i´m not driving too fast... ...i´m just flying too low! |
|
| Vevhusventröret som går till insuget är inte kopplat till insuget utan går vidare via toppen och ut i ventslangen i ventilkåpan så det skall alltså inte pluggas utan låt det sitta kvar! | |
|
Jag har köpt en oljebutt med filter från bäckis, så då kommer den till användnig! Pwm3 tack för Hjälpen man vill ju inte köra sönder i onödan! Så jag ska inte dra ner nå olja alls i tråget? så då ska jag plugga tråger med eller ? så de spelar ingen roll att de blir tryck till tomgångsmotorn?? |
|
|
det sitter ju som ett t kors på tråget! 1 slang kommer från plenumet, den kan du plugga! den andra kommer från botten på cyklon filtret som är till vevhusventen, den låter du sitta kvar! den slang du tar till din burk är den från toppen på cyklonen! tomgångs motorn kan sitta som org, det gör den på min bil och det funkar utan problem! i´m not driving too fast... ...i´m just flying too low! |
|
| Men om jag pluggar allt å dra endast oljan från "toppen" till bruken. hur blir de då? | |
|
det borde funka det med! men fördelen med att ha cyklonen kvar är att du har avrining ner i tråget om det skulle skvätta med lite olja emellanåt! det har du inte om du trar en slang direkt från toppen till en burk! i´m not driving too fast... ...i´m just flying too low! |
|
|
Ta inte bort oljeseparatorn, på S50 kommer det ganska mycket olja genom vevhusventilationen. Om du svänger och inte bara kör rakt fram kommer du fylla behållaren ganska fort. _______ //Niklas |
|
| aj fan.. nu sitter de en behållare där.. får prova å se.. men antar att jag måste göra om de.. någon som vet hur mycket den pissar ur sig? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.