|
|
|
|---|---|
|
Har funderat på att eftermontera pdc på bilen är det någon som gjort detta? hur mycket jobb var det med monteringen,har sett priser på runt 8000kr när jag sökt på forumet någon som har erfarenheter av nåt eftermarknadskit. ///Johan Länk | |
| Jag har inget svar på din fråga men jag undrar samma sak fast fram. Jag har PDC bak men skulle vilja ha fram för säkerhets skulle när tjejjen kör. Behöver man en till pdc box då eller är det bara att koppla in sig på den som finns? har sett att den har uttag för 2 kontakter så det kanske räcker med att köpa kabelhärva och sensorer och sedan in till bmw föratt programmera det? | |
|
BMW-orignal PDC kostar många 1000-lappar men det finns ju eftermonteringssätt som är betydligt billigare. Ex Länk Sedan om det är bra grejer vet jag inte. Men inte dyrt. Köp en framlist (ny eller från skroten) för att borra upp hål i så är det ingen kris om det misslyckas. Du ska nog inte koppla in fram-PDC till den bakre. Ljudet bör ju komma framifrån i det fallet. Att koppla en egen PDC är nog inte så svårt, behövs bara en koppling till batteriet. Att dra kablar i E39 är dock mycket pul. MVH //Mikee |
|
| Som MikEe skriver: koppla in PDC från tredjepart, Biltemas fungerar. Det behövs bara en sladd i bromljuset samt på batteriet så har man ett fungerande system. Displayer och allt annat tjafs kan man vara utan det räcker gott och väl med ljudsignal. En lös sensor hos BMW kostar över 800:-. | |
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Är det någon som provat: Länk Det verkar vara en enkel lösning. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.