|
|
|
|---|---|
|
Som sagt oljetryckslampan lyser på min 3,5:a -88... När motorn är kall lyser den inte bara när den blir varm efter tio minuters körning. Ibland lyser den starkt. Men oftast lyser den svagt - knappt synligt. Kopplade bort kabeln till vad jag tror är oljetrycksgivaren (starx bakom servopumpen) och då fick jag larm på panelen om oljetryck och oljelampan lös starkt! Men när jag stoppade tibaks den slockande larmet på panelen med lampas fortsatte att lysa svagt!!?? Det jag nyligen gjort med bilen är. Motortvätt - Grundlig! Bytte vevhusventilationsslangen till en grov vattenslang då orginalet var dåligt. pluggade samtidigt en lite slan som gick från den gamla slangen till insuget efter trotteln. Jag har kört cirka 2-4 mil med lampan till och från. Om det nu varit pumpen - skulle jag märkt något efter några få mil?? //L | |
|
anledningen till att den inte lyser när den är kall beror iaf på att då är oljetrycket högre, och det beror på att oljan är tjockare å "tätar" oljepumpen bättre och då inte slarvar bort tryck som sipprar förbi kuggarna i pumpen vet man hur en oljepump fungerar så fattar man kanske vad jag menar :) |
|
|
Hej iesztek jag tycker att du skall prova att byta oljetryckskontakt,förmodligen är den defekt eller glappkontakt såvida att din maskin inte knackar och lever rövare...då är det ett helt annat dyrare fel! ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ 9/7-05 Ullevi |
|
|
men du anger ju själv felet, du säger att du gar gjort en GRUNDLIG motortvätt .. kanske fukt i oljetrycks givaren ??? OM du inte hade problem med oljetrycket innan motortvätten så är väl svaret givet .. i "värsta" fall så måste du byta ut givaren. ######## # PAJALA # ######## |
|
|
Tack för alla svaren! Det är just oljepumpen jag fruktat, men hoppats på att det inte var! Med tanke på att jag kört en 2-4 mil med bilen borde ju motorn havererat! Men när man får lite panik som jag fått, så utesluter man även de mest självklara saker. Jag ska byta oljetrycksgivaren och börja i den änden. Dilemmat är bara att jag bor på landet och måste använda bmw:n för att ta mig fram!!! En en gång - tack för svaren! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.