|
|
|
|---|---|
|
Jo alltså! Framsystemet i en e36 (ej H/K systemet), sitter det nåt inbyggt delningsfilter eller vad man ska säga till det. För jag undrar om mellanregistret/basen i kickpanelen får spela hela frekvensomfånget, eller bara en beskärd del...? Så med andra ord, om man skulle kunna koppla ett 2vägssystem ifrån den sladden, utan att gå miste om det högre omfånget. Hängde ni med? :) | |
|
I enklaste fall är det bara ett HP-filter på diskanten, och då har du hela registret på den större högtalaren. Bara att testa så hör man ganska omgående, inget kan gå sönder vid en enkel test. På någon bil har jag sett ett enkelt LP-filter (spole) direkt på högtalaren men isf har du ändå fullregister i kabeln. Svårt att veta om nån har modifierat i bilen, bara att testa. FP |
|
| Nu var det några år sedan jag pysslade med ljud i E36, men jag är nästan helt säker på att enda filtret i framsystemet är en kondensator till diskanten. Du bör med andra ord koppla ditt nya tvåvägssystem på kabeln till mellanregister/bas, och som folke säger, det finns inga risker med att testa. | |
|
Nepp, det gör ju inte det, men nu har jag ju mer kött på benen iaf. Så tack för informationen :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.