AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
922

Påbackad :( snyft... Alpina spoiler-fråga

//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Race E34 Turbo 650hp/830nm
Japp då har bilen vädrat vårluft i 2 veckor och så blir man påbackad av liten flicka i pappas landrover. Inget stort men ny front och huv blir det (95ans). Min fina Alpina spoiler blev även den lite tilltygad :( eftersom den ändå ska bytas så tänkte jag uppgradera till en Bi-turbo spoiler då det i slutet av sommaren antagligen kommer sitta en intercooler modell stor bakom den (turbo på G).

Frågan är den att jag hört att det finns olika typer av B10 alpina spoilers. Jag undrar därför hur bi-turbo spoilern ser ut? är det bara en läpp eller bespoke (som sätts på existerande org spoiler) eller är det en helt egen del? alltså inklusive kofångare och hela rasket? Nån som sitter på alpina ETK´n kanske?

"One for economy and One for the fun of it"
B1
365
B10Tobbe
3-serie GT -18
M4 -14
Spoilern monteras på en originalkofångare. Finns 3 olika Alpina spoilers till E34:an, men det är bara BiTurbons som har hål för luft till intercoolern.

Alpina delkatalog: Länk
Du har Mail

//Morgan
Alpina cs
Länk
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Toppen!! Tack!! Precis vad jag behövde inklusive teile nr.
- Lazy, ditt mail har nog inte kommit fram........
///Peter: Jag såg din M5a vid Norrastationsgatan här om dagen. Den såg riktigt fin ut! Tråkigt att vissa inte kan köra bil :-(
///Peter:Gjorde en miss, nu ska du ha fått det.

//Morgan
Alpina cs
Länk
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
-M femman jodå fast då hade den inte vart på rekonden än, fast den han bara fin och nyrekondad i 2 timmar innan skiten hände :((

-Lazy, tack för bilden! Vad jag förstått så är bi-turbo spoilern en del som går ända upp till grillen... altså ink stötfångare!? eller?!

"One for economy and One for the fun of it"
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
///Peter: Snacka om att ha otur! Precis efter rekonden, fyy vad hemskt.

//Schnitzer

///Peter: Ja den går upp till underkanten av kofångaren.

//Morgan
Alpina cs
Länk
Finns en kille som gjuter upp kopier på spoiler till Alpina..
orkar inte leta upp länken.. men han kan sökert gjuta upp en till dig men hål för intercolern..

Sök i delar säljes.. Thomas heter han har jag för mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.