|
|
|
|---|---|
|
mitt stödlager är helt sönder, eller själva gummiupphängningen till lagret är sönder slitet, så kardan ligger i princip bara på den där lagerhållaren å skrammlar! det måste dom väl anmärka på i besiktning? eller inte? anledningen till att jag frågar är att jag har bestid på måndag, å lite tajt om tid att få tag på ett nytt lager | |
|
Är det så illa att det finns risk för haveri ska det anmärkas på, i ditt fall misstänker jag att man kommer att göra den bedömningen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
jo jag misstänker det jag med, men när jag frågat runt lite så har man hört historier om att den bara legat helt löst å ändå gått igenom men men, får försöka få tag på ett lager tills på måndag |
|
|
Det är svårt att beskriva "nivån" på en skada på ett stödlager, men det ska vara illa om det ska anmärkas på. Det krävs ju att man upptäcker att lagret är dåligt också, man drar inte rutinmässigt i kardanen för att kontrollera stödlagrets funktion, men syns eller känns det att lagret är dåligt utökas givetvis kontrollen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| nu har jag iaf hunnit skaffa ett nytt lager, så nu ska det bytas! | |
| bytt å klart | |
| Jag har besiktat med lagret helt löst. Dessutom körde jag bortåt 3000 mil med det också... Fick rätt stygga vibrationer i hela bilen när man närmade sig 140km/h | |
| jo dom där vibrationerna känner jag igen :P hursom hellst har jag bytt nu, den ska ju ändå säljas efter den har besiktas! då kan det va bra att det är nytt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.