AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.006

Lack-fix i Skåne?

Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Min Montrealblåa 528i Touring -97 har miljoner repor överallt, både grunda & djupa, så den behöver en rejäl omgång. Dessutom vill jag att lacken ska se bra ut nästa år också!
Kan någon tipsa om en bra (och helst billig :)) firma hyfsat nära Lund?
Eller finns det någon som vill ta på sig jobbet?
Vad är ett rimligt pris?

Eller borde jag kanske följa Hassos procedur Länk ?
Hur mycket kostar materialet (ALLT inkl polermaskin) som Hasso använt?
Bör man hålla till inomhus? Går det bra i skugga?
Ditec på Krusegatan i Malmö rules,
Mörkblå är en tacksam färg att polera upp MEN det är alltoid svårt att få bra för en glad amatör om det är fullt med repor etc så du bör nog lämna bilen till ett proffs för bästa resultat...
Kör innom om för en Krusegatan för en besiting så får du reda på hur illa det är...
Ditecs lackskydd är enl. majoriteten här vida bättre vad gäller hållbarheten än t.ex Mr Cap

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
fe
228
ferraripeter2
525ia touring -94
Billigt.. brukar inte bli bra.. men ring Vonne i Arlöv www.vonne.se

dom är bäst.. ingen massproduktion som vissa andra utan gediget arbete

det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!!
Kan starkt rekommendera Rekond Center i Helsingborg. Mycket duktiga.

Du når dom på 042 - 20 08 90

MVH / Jacob
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
"Brukar inte bli bra, men dom är bäst"??? Fattar inte...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Han menar väl att Vonne inte hör till dom billiga...

Har några gånger lämnat in bil för polering/vaxning och betalat kring 1000-lappen. Resultatet har varit bra men det går inte så lång tid förrän bilen tappar glansen.

Med min Orientblåmet Touring så körde jag till Ditec och dom gjorde ett mycket bra jobb samt att lacken höll sig fräsch fram till jag sålde bilen ett år senare. Dessutom gör Ditec-behandlingen att bilen är oerhört lättvättad. Dock så kostar det en slant, tror dom ville ca. 4500kr om jag inte minns fel.

___
//Ulf
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Kan det vara någon skillnad mellan Ditec-ställena? Är t ex Malmö bättre än Lund eller Helsingborg?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det är mycket möjligt att resultatet kan skilja mellan ställena och säkert även inom samma ställe då det trots allt handlar om hantverksarbete och det är flera personer som jobbar där. Jag blev själv rekomenderad Ditec på Krusegatan i Malmö så jag valde att köra dit. Ska även lämna in min V70 där om någon vecka för återbehandling.

___
//Ulf
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Jag tror jag svänger förbi där till veckan och hör vad de säger. Jag ska fixa lite småskador innan jag får något gjort åt lacken men de kan nog säga vad de tror.

Tack för era svar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.