|
|
|
|---|---|
|
Hej! Måste byta fjädrar och dämpare på min 328iT -97. Bilen är redan sänkt ganska mycket. Hur kan jag ta reda på hur mycket den är sänkt nu så jag inte köper för korta fjädrar? Vågar inte ha mer sänkning eftersom den skrapar i däcken då.. Hade en idé om att mäta från hjulnav upp till skärmkant, fast då måste jag ju hitta någon att jämföra med. Nån som har tips?? | |
|
Om den är på gränsen att skrapa i så kanske du har en 60/40 sänkning? Bilen: Länk |
|
|
Oftast så är problemet med skrapningar fel ET på fälgarna. Skulle satsa på 30/15 sänkning ifrån "HR fjädrar" ifrån bilmodecenter. Ser väldigt nice ut på min bil. MVH |
|
|
Ja jag har fel ET på fälgarna. Har visst ET 35 istället för 42 som jag har för mig är orginal. Detta ihop med bredden på fälgen gör att de ligger nära skärmen. Skärmkanten är uppvalsad på insidan för att det ska få plats. De satser jag tittat på sänker 30/15, 40/40 eller 50/20. Fanns visst 55/55 också men det tycker jag låter mycket. Eftersom det framförallt är bak som det är kritiskt undrar jag om 40 sänk bak som jag tänkt mig är mycket? |
|
|
40 bak tror jag blir väldigt mycket, det räcker nästan med 20 för att däcket ska ligga i höjd med skärmkanten. Bilen: Länk |
|
|
Jag har Eibach Pro-kit som sänker 30-30 och bak är det tillräkligt Har 3mm tillgod när man kolla hela fjädrings vägen. Det är med 255-35 däck. Har ej valsat skärmarna. Dilen är ordenligt stum och konis gula dämpar funkar bra till fjädrarna. Bilder finns här Länk //Fredde BMWCS Nord #4699 Umeå Länk |
|
|
Jag har 50/35 på min 328iT -95 Tycker det är kanon. Länk |
|
|
Hej, min är sänkt 35/35 (tror jag) ET är 35 på 8X17 schnitzerfälgar. Valsade skärmkanter bak med 235/40 17 Det går ej med 245/40 17, de tar i skärmkant Anders |
|
|
Tack för svaren grabbar!! När jag tittar på era länkar så tycker jag att min bil mest liknar flayens. Tror att den är mer sänkt fram än bak.. Hade det funnits en sats med 40/20 sänkning hade jag tagit det direkt... Flayen o Tracker: Ni skulle inte ha lust att mäta från centrumnav till skärmkant runt om på era bilar?? Vore jä**igt hyggligt om ni kunde hjälpa mig med det... Vore skönt att verkligen veta att det funkar innan jag beställer prylar.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.