|
|
|
|---|---|
|
Någon som kan hjälpa mig att hitta bränslefiltret på min 318i (E36) 92:a? Har letat nästan överallt men inte hittat något...*grr* Hur är det egentligen med soppapumpen...när den väl lägger av så gör den det direkt eller kan den hålla på och strula i veckor/månader innan den ger upp? Har problem med att bilen svarar inte på gas ibland..har bytt tändstift men problemet är där än och tänkte nu byta bränslefilter för att se om det hjälper. Det konstiga är det händer av och till..kan inte se nåt samband med kall/varm motor...utan det kommer sporadiskt t.ex när jag körde runt 70 så sluta den svara på gas och motorbromsade ner till runt 50 så börja den svara igen. Ibland när jag kört en kort sträcka, ca 500m, stannar slår av tändningen och när jag ska köra iväg några minuter senare så svarar den inte, om jag inte slår av tändningen då så går varven ner och den dör till slut. Men om jag startar om så brukar det funka fint. Den startar alltid utan problem kan tilläggas. Nån som vet vad som kan vara fel? Har sökt lite i forumet och som jag förstår kan det vara ganska många olika grejer.. | |
| Filtret sitter nertill i motorrummet, nästan under bilen. På förarsidan. | |
|
Tackar för det! Har bytt nu får se om det blir bättre...upplevde att det blev bättre. Det lär visa sig när jag kört lite mer :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.