|
|
|
|---|---|
|
Tja... En säljare där jag köpte min förra bil ringde och undrade om jag var intresserad av en M5:a .. Förra gången vart det ett dyrt köp :( kolla in bilen... är den värd så mycket? Låter dyrt? Länk /Jimmy | |
|
Mårtenssons Bil brukade annonsera i Kvällspostens bil-bilaga och deras priser var heltokiga, de var så dyra att man lade märke till annonsen... Sen kanske de har jättefina bilar och ordentlig prutmån, vad vet jag? |
|
|
nja värst fin var då inte min (efter en mer nogran koll) /Jimmy |
|
|
Mårtenssons Bil i Hörby är ett jäkla tivoli enligt min mening. Säljarna är synnerligen otrevliga och priserna de har där verkar vara satta i 1997 års prissättning. Dessutom är flera av deras bilar importerade vilket snarare borde göra dem billigare. Två heltokiga priser som kunde ses i sydsvenska dagbladet i höstas har etsats fast i minnet: 525iA, sv-såld 12000 mil 129 000 528iA -97:a, importerad välutrustad 7000 mil 299 000 De lär nog inte vara sålda än! |
|
Janzzon |
Enligt mitt tycke 30.000:- för mycket(minst)! -Beror givetvis på skicket. Verkar inte direkt vara särskilt intresserade av att sälja den med tanke på vad dom skrivit om vad bilen är är utrustad med:AC,läder,LM fälgar mm.... Det är ju här man ska väcka kundens intresse, eller? Borde man inte skriva upp det mesta i utrustnings väg och sedan ha några bilder på hur bilen ser ut invändigt?! (bara en tanke) Mvh Janzzon |
|
Jahapp.. det slutade med att man köpte bilen ändå :) Fick mycket bra för min gamla bil i inbyte så det var inget att snacka om.. Det verkar alltså finnas prutmån :) Bilen var jätte fin, såg ny ut.. Gick bra (det gör väl alla M5).. 14000 mil och svensk såld.. full service bok. priset blev 109 000:- kanske dyrt vad vet jag.. men blev av med min gamla skräp bil ialla fall.. Så köp inte en BMW 735IA -91 från hörby, den är helt slut :) /Jimmy |
|
|
BMW735IA>> Dag att byta signatur? ;-) Mats E BMWCS 3050 |
|
|
"Dags" skulle det ha varit. Börjar bli trött i tangentbordet. Mats E BMWCS 3050 |
|
|
Jo men tyvärr funkar ej den sidan :( /Jimmy |
|
Likvid |
Akta dig för import skräp bara. Om det är import du köper så dra ner 40% på importbilen jämfört med en sv-såld. De är ofta krockade som inte en vanlig "svenne" kan se. Det är en ny bulletin ute nu bland försäkringsbolagen som kommer göra det omöjligt försäkra en import bil. Denna bulletin kommer släppas i vår som är ett samgående mellan f-bolagen för att förhindra importen. |
netsix |
Likvid Vad har du för problem mot import. Det är i 90% av fallen minst lika bra som svensksålt. Har du gått på en mina någon gång eller? 40% av på en import, vad är det för jxxxa snack. Och den där bullentinen kommer det inte att bli något av. Vadå, det skulle bli omöjligt att försäkra en importbil, fnys. Halva sveriges vagnpark är ju import, skulle bolagen kasta ut 50% av sina kunder, skulle inte tro det. Och skulle dom göra det kommer det ändå att finnas en uppstickare som kommer att fånga upp alla som de stora bolagen stänger ute. /netsix |
netsix |
Snart kommer det inte att finnas en svensksåld bil utan alla kommer att vara EU-sålda. /netsix |
| Till vilka försäkringsbolag då? Dom som försäkrar sverige demokraternas bilar? | |
netsix |
Susab tex. Väldigt bra när det gäller import, i mina fall iaf. Sen finns det utländska försäkringsbolag att använda sig av. Visste inte att sverigedemokraterna använde sig av ett eget försäkringsbolag. /netsix |
|
Netsix: syftade inte på ditt svar utan påståendet att det gått ut en bulltein om att importbilar ska förbjudas. Och eftersom vanliga "svennar" inte kan se felen på importbilarna, så kanske inte vanliga svennar kan se felet på folk med utländskbakgrund osv. Tänkte att det kunde vara någon koppling mellan dessa hjärnor. |
|
netsix |
Okidoki..... /netsix |
|
LF tycker jag är bra oxå, dom räknar min importerade M5:a som svensksåld behöver inte ha någonting som märkta rutor,immobilizer o,s,v. dom kör med 3års regel och eftersom att min har varit i sverige i snart 5år räknar dom den som svensk.. BMW735, grattis till din M5:a hoppas du får njuta av den lika mycket som oss andra M5 älskare coh får en dunderkul sommar med denna bil. OBS!! en M5 är en M5 import eller svensk spelar ingen roll dom är lika roliga ändå..sen så är jag glad att det finns import för om inte hade det ju varit betydligt svårare och dyrare att få tag på en M bil. Jag har sex kompisar som åker M bil och alla är import om jag inte minns fel, och dom bilarna är alla kanonfina.. Likvid tänk vilka begränsningar du har när du tänker så, du kommer alltså aldrig att kunna äga en M3 GT för vad jag vet så såldes det aldrig någon sådan i sverige, likaså en M5 touring -95, såldes i 5 ex i sverige 4 av dom rullar fortfarande,skulle du ngn gång vilja ha en sådan så lär det inte bli lätt med endast 4st sv sålda. |
|
-:BeeMWe:- |
Jag föredrar import, mer utrustning och mindre rost. |
|
Har haft ett 20-tal BMW och de sista 8-10 har varit privatimport. De allvarligare problemen har jag haft var på två svensksålda bilar. (en nergången kamaxel 318 E30 och missljud i bakaxeln 318 IS E36). Är helnöjd med importbilarna. Mitt råd är att köpa bilen själv utomlands eller av någon som tagit hem den till sig själv och akta sig för de nyimporterade som endast tagits hem för att tjäna snabba pengar. En importbil köper du något billigare och säljer något billigare (dock inte 40% som likvid påstår vilket iochför sig skulle vara trevligt). Skulle aldrig haft råd med en M3 om det inte vore för privatimporten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.