AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.605

pris på e38 750

Sida 1 av 2
bm
33
bmw beemer

740ia E38
Hej

Jag undrar hur mycket man skall betala för en 750 95-96. Hade en 750ia 1988 som jag sålde förra veckan för 26000:- inkl 18 tums bmw m5 fälgar. Nu är jag ute efter en e38 men jag vet inte hur de står i värde det varierar så mycket på priser och mil.
Nåt tips på hur man skall gå tillväga skulle underlätta.

Bmw beemer
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Hej Beemer

Allt mellan knappt 60 000:- och 120 000:- skulle jag vilja påstå. Det billigaste priset ger dig en halvskabbig långmilare och en bit över 100 ger dig en perfekt lågmilare med dokumentation. Själv tror jag att det blir billigaste att gå på den senare alternativet.

Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker!
Ett tips är att e38 är köparens marknad. Sannolikt mycket goda möjligheter att få riktigt bra priser även på mycket välvårdade. 750 är säkert helskön, dock är det även den dyraste att driva vilket gör den svårsåld.

Hoppas att du hittar det du vill ha!!!

bm
33
bmw beemer

740ia E38
Hej

Tack för tipsen.
Men många säger att de med låga mil är skruvade på mätarn kan man kolla sånt?

Bmw Beemer
KW
113
KW
740iA -95
Både ja och nej. BMW kan kolla men som i så många fall ligger skurken före. Går alltså att ändra så att det inte syns om man gör det hela rätt, tyvärr.

bm
33
bmw beemer

740ia E38
Det betyder att man får gå på känsla då

Bmw Beemer
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Hej Beemer

Säker kan man förstås aldrig vara men jag rekommenderar dig att handla från auktoriserade BMW-handlare. Då har du rätt att få hela köpeskillingen tillbaka om du upptäcker mätarfiffel. Detta tycker jag motiverar det högre priset de håller. Denna princip gör, i kombination med att de måste lämna garanti även på begagnat, att de bästa exen säljs inom organisationen medans de sämre hamnar hos småhandlarna.
Eftersom jag till stora delar arbetar i sydtyskland har jag tittat på massor av bilar och det är MYCKET lätt att bli lurad. Det finns tyvärr rätt många stora bilar i Tyskland som rullar 10 000 mil sitt första år. Har man då inte koll på bilens historia luras man lätt av att bilen i princip ser ny ut trots att den gått långt. Mitt råd är att vara försiktig och att man förmodligen bör undvika de billigaste exen. De är billiga av en anledning och det kan straffa sig i längden att handla billigt.
bmw,m3
Hej!

Tycker de är svårt att sälja sin bmw i dessa tider har haft ute min nu ett tag bara fått bytesförslag mot dyrare bilar.

en gav ett bud på 60,000kr men man får väl kanske sätta ut den lite billigare eller så får dom pruta ner den en bra bit nu när de finns så många e38.or till salu.

KW
113
KW
740iA -95
bmw,m3
Behåll bilen. Är bilen hel och fin så sälj aldrig för 60 tusen. Skambud så det skriker om det. Dessa pengar är ju vad en gammal golf kostar..

bmw,m3
Hej jo då den är riktigt fin och välfungerande, men de börjar kännas i bil bytartarmen nu och jag har hittat en del roliga bilar men 60 lök känns inte ok men vi få se beror ju på hur mkt man kan pruta själv på sina objekt man är intresserad av.

Mvh

bmw,m3
förresten va på en lokal bilfirma i dag och blev erbjuden 80,000kr för 750 om jag hade köpt hans volvo s80 t6 -00 16000mil fullutrustad begärt pris 159000kr men vill inte ha en volvo men den flyttar nog ganska bra på sig är ju 272hk med turbo.

Mvh

60KSEK känns spontant som ett rätt bra pris för en e38 750 från 95 med över 20Kmil tycker jag. Har fått uppfattningen att prisnivån låg ännu lägre baserat på de e38försäljningar jag känner till.

bmw,m3
simon ! jag köper gärna en fin bmw e38 av dig när jag sålt min om du hittar fina och välfungerande e38.or för under 60 strecket.

Mvh

bmw,m3:
tänk dock på en värdeminskining som volvon har..
Din bil kommer inte sjunka så mkt mer i värde, en BMW håller sig ofta i samma prisklasser längre perioder..

En s80 som gått 16000mil känns mkt ändå..S80 kom ju inte för allt så länge sedan och en sådan som gått 16000mil med turbo skulle inte kännas rätt, inte för mig iaf..

159000:- priset på den idag, långt under 159k om ett år..

din 750, 80k idag, säkerligen 80k nästa år också =)
bmw,m3,

har inga planer på att skaffa en e38 själv. Min åsikt är endast baserad på de e38 försäljningar jag känner till. Inget emot dig personligen.

Håller definitivt inte med Mert att 750:n kommer att hålla sig speciellt bra i värde. Visst kommer s80 T6 för 159KSEK att sjunka mer under kommande år, dock är det en orättvis jämförelse då priset är tokhögt på den från början samt att den är nyare och faller snabbare.

bmw,m3
Hej nä då jag har inte tänkt att lägga 80000kr i mellan mot volvon då finns de roligare bilar att lägga pengar i mellan på är lite sugen på en m5 mfl bmw,.

bmw,m3
simon jag förstår vad du menar vet själv att de är köparens marknad när de gäller e38,or mfl bmw men man vill ju inte skänka bort sin skönhet då gör jag hellre en cab av den, hade varit rätt tufft med en 750 i cab utförande.

Mvh

Kan inte göra mer än att önska dig lycka till med din försäljning/cabprojekt!

KW
113
KW
740iA -95
Priser kan man diskutera hit och dit men för 60 k får man inte en fin och ärlig e38 för med rustning. Såvida milen och säljaren inte är dumma.

bmw,m3- du blir nog inte mer nöjd om du byter till volvon. Visst går den bra rakt fram, men saknar körglädje. Framvagen hugger och ingen väghållning alls.

bmw,m3
nä de blir ingen volvo för mig inte, trivs med bilen men har alltid varit glad i att byta bil ofta, å denna har jag haft längst av alla bilar jag ägt å de är många.

Mvh

KW,

du verkar sitta inne med den exakta kunskapen om pris enligt ditt sätt att formulera dig. Orkar inte gå i klinch med dig om det.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.