AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
880

styrbox 745

mo
8
movex
745iA -84
745iA -84
2002 -74
Hej!
Har en 745 -84 som inte vill starta. Bilen har stått ända sen i höstas. Den tänder till sen dör, får tok mycket soppa.

Är i desperat behov av hjälp. Har läst på 745.com. Har kollat allt mätit på givare , kablar , lmm , relän , kollat bränsletryck , bränslereturen , batteriet jord kablar , ja allt.

Finns det någon vänlig själ som har tillgång till en styrbox som jag kan få prova. Betalar gärna en peng om det finns någon som vill ställa upp.
Jag finns straxt utanför Örebro
MVH Peter
Full spridaröppning kan bero på dålig jord mellan motor och kaross. såg att du skrev att du hade kollat jordkablar, men jag tänkte om du hade mssat den
mo
8
movex
745iA -84
745iA -84
2002 -74
Tack för tipset.

jo jag har kollat det, gjort rent anläggningsytorna på jordkablarna
I höstas tog jag loss spridarna och testa för att se hur dom spreja , pulserade och om dom läckte .
första gången jag provade så stog dom fullt öppna , ingen puls. prova 20 -30 ggr till men då pulserade dom

kom gärna med mer ideer , kan ju ha missat nåt
Jag har eller har haft en styrbox till en 86:a eller 87:a vet inte om det är samma som din.. men jag kan kolla om jag har kvar den.. jag vet att jag har sålt nå grejjor men vet inte om den blev kvar.. Återkommer senare
mo
8
movex
745iA -84
745iA -84
2002 -74
Tackar!
-84 tom -86 är samma, om det är 745 vi pratar om?

Det kanske går å prova med en box från nån annan bil utan turbo, med 3,4l motor typ e28 535 el e23 735 . bara för å se om det är boxen el nåt annat som felar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.