AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
642

Snabb info om 320I

Py
8
Pyret
320 I -99
Söker ris och ros om 320I, ska ev köpa bil imorgon men kan inte så mkt om modelen. Vad ska jag tänka på och vilka ev fel ska jag vara på vakt mot?
Tack på förhand.

Pyret
Njuren
Sök inlägg o läs i timmar. BMWs sexa är skön iaf.

BMW - i nöd och lust?
Det hade varit lite lättare att hjälpa dig om du angett vilken årsmodell det handlar om. Det är ju lite skillnad på en 320i från 85 och en från 2005 :)
Py
8
Pyret
320 I -99
Mr 328....naturligtvis är det lättare. Det är en 1999 320 I.:)

Pyret
Ni
9
Niklas 37
BMW 325i E90 - 08
Hej

Jag har en 320i -99! Det skrivs väldigt lite positivt om modellen här i forumet. Det är synd för det är en bra bil. Efter ha haft bilen
i drygt ett år är jag på det hela mycket nöjd. Bilen är snygg, bekväm och har en sportig karaktär. Jag har provat den senare 320 2,2 litersmotorn och skillnaden är mindre än vad många vill låta påskina och vad modellguiden säger. En Bmw är ju alltid en Bmw oavsett modell med en bra kombination av väghållning, sportighet och god komfort. Den raka sexan är förtåss underbar och ett signum för Bmw. Bmw 320 kräver att man jobbar lite med motorn, men vad gör det när den går så tyst även på höga varv.

Nackdelar? Bakhjulsdrift är tyvärr inget vidare när det snöar....
Dessutom har 320i samma kvalitetsbrister som de andra i 3-serien med bland annat i förtid trasiga termostat, länkarmar och fläktmotstånd. Bmw envisades med att ha de omoderna oranga blinkersglasen i orginal väldigt länge som i 320i -99. Men det går ju leva med, moden ändras ju!
/Niklas

Py
8
Pyret
320 I -99
Är nu en stolt ägare till en silver 320I -99!!! Mkt fin!! Men som alltid är man orolig att ngt ska gå sönder. Har blivit rådd till att byta alll vätska i bilen (olja, broms m.m)för att den ska hålla längre ?! Ska till verkstaden nästa vecka och kolla upp den riktigt.:) /Pyret

Pyret
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.