AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.074

ECE godkänd?

Juhas 530i
Hej! Jag undrar om det finns uppgifter om ece godkännandet i det tyska briefet?
I mitt tillfälle handlar det om en 93:a och det var först 95/ 96 bilarna började bli EU typgodkännda.

Jag ska nämligen registrera min bil i Norge, men myndigheterna här hävdar att den inte är godkänd enligt ece reglerna. Att jag VET att bilen är godkänd (varit förstagångsregistrerad i Tyskland och sedan i Sverige utan några som helst problem) hjälper lite när man försöker att prata med de tjuriga norska besiktningsmän.

Jag har beställt en kopia av briefet som bilprovningen tog vid registrering i Sverige men inte fått det än och nu undrar jag om det är någon av er som vet om det överhuvudtaget står något om vilka europeiska krav bilen uppfyller i briefet?

Jag kan få ett intyg från den norska generalagenten men det kostar 3000 NOK och det orkar jag inte med. Har även mailat TÜV och KBA i Tyskland men de svarar inte på mail om man inte skriver på tyska förstås och jag har lite svårt med grammatiken...

Nu kan jag inte rasta pärlan utan att köpa s k "prøveskilter", det kan tilläggas att dom kostar 275 NOK för EN DAG! Någon som vet om briefet löser mitt problem?

Mvh,
Juha

Scheckheft
Hej
Känner du till denna sida?
Länk

Mvh
Scheckheft

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Är bilen registrerad i Sverige står det i det svenska registreringsbeviset om den är helfordonsgodkänd. I så fall har den en "T14"-textkod i fält 71 (övrigt på registreringsbeviset)...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Juhas 530i
Stort tack för era svar! Länken till Tyskland var mycket bra!

Mvh,
Juha
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.