|
|
|
|---|---|
Juhas 530i |
Hej! Jag undrar om det finns uppgifter om ece godkännandet i det tyska briefet? I mitt tillfälle handlar det om en 93:a och det var först 95/ 96 bilarna började bli EU typgodkännda. Jag ska nämligen registrera min bil i Norge, men myndigheterna här hävdar att den inte är godkänd enligt ece reglerna. Att jag VET att bilen är godkänd (varit förstagångsregistrerad i Tyskland och sedan i Sverige utan några som helst problem) hjälper lite när man försöker att prata med de tjuriga norska besiktningsmän. Jag har beställt en kopia av briefet som bilprovningen tog vid registrering i Sverige men inte fått det än och nu undrar jag om det är någon av er som vet om det överhuvudtaget står något om vilka europeiska krav bilen uppfyller i briefet? Jag kan få ett intyg från den norska generalagenten men det kostar 3000 NOK och det orkar jag inte med. Har även mailat TÜV och KBA i Tyskland men de svarar inte på mail om man inte skriver på tyska förstås och jag har lite svårt med grammatiken... Nu kan jag inte rasta pärlan utan att köpa s k "prøveskilter", det kan tilläggas att dom kostar 275 NOK för EN DAG! Någon som vet om briefet löser mitt problem? Mvh, Juha |
Scheckheft |
Hej Känner du till denna sida? Länk Mvh Scheckheft |
|
Är bilen registrerad i Sverige står det i det svenska registreringsbeviset om den är helfordonsgodkänd. I så fall har den en "T14"-textkod i fält 71 (övrigt på registreringsbeviset)... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Juhas 530i |
Stort tack för era svar! Länken till Tyskland var mycket bra! Mvh, Juha |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.