|
|
|
|---|---|
|
Bytte till mig en E30 M3 slutväxel med 75% diffbroms. När jag öppnade den och tappade or oljan så trillade dessa ur... Länk | |
|
Såg ju bra ut,, |
|
| Oj då :-) | |
|
:) Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Det sjuka i det hela var att inget var skadat i själva slutväxeln, inget.... Fan helt obegripligt då dessa arma skruvar som håller locket in till lamellbromsen hade gängat ur sig ett gäng och några helt sonika gått av och skallen trillat bort. Resterna av skruvarna kunde jag gänga ur med fingrarna utan minsta besvär. Jag har bytt lager och packboxar i klumpen bara för att den skulle vara fräsch, samt plockat i nya lameller i bromsen och justerat in alla spel. Piniong och kronhjul var helt felfria trots att dessa skruvar och skruvskallar måste ha trumlat runt i slutväxeln i säkert flera tusen mil, utan att trilla in och kommit redigt i kläm mellan dreven och skottat hela slutväxeln. Det räknade man ju inte med när man fick se dessa skruvar trilla fram ur klumpen..... |
|
|
Hehe, vilken flax... "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Snyggt :) Brudar Bärs BMW! |
|
|
Som sagt riktig, mycket tur att inget blev skadat Var inte mycket till skarpa kanter kvar på dessa skruvar. Har blivit ordentligt trummlade ;) |
|
|
Kanske läge att åka och köpa en trisslott... Automat är bekvämt men helst med V8 muller |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.