|
|
|
|---|---|
|
Kolla faktarutan längts ner i artikeln Länk *suck* | |
|
Skulle vara kul att se hur de ser ut dock =) MvH Björn |
|
|
Tänk så hemskt om det istället vore tvärtom! Nu är det iaf en riskokare som fått ett hjärta av guld. Inte helt rätt motor att välja om man önskar sig problemfritt ägande? Och superblingfälgar....skodda med 20"-däck från Nankang....SUCK! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Vad vet Kalle Hansen om problemfritt ägande av BMW 850 motorer? Konstigt utallande när det är bevisligen en av dom mest Driftsäkra BMW motorer som byggts. Den använder man bland annat som bas i Mclearens F10 WTC Bil 1992-1996 i 24 timmars Lemans, som sedermera blev bas för Mclearens F1 bil. mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Ja. Jag fattar inte varför alla är så rädda för 750/850. Dom har inte fler fel än andra bilar. Däremot så kan felen vara lite mer kostsamma. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
BMW-Båstad, Vad jag vet är det jag läst, och det tyder på en ovanligt hög felfrekvens gällande M70, framförallt elektronik. Jag håller med om att ryktena om M70 i många fall är väldigt överdrivna och att problemen ofta beror på vanskötsel, MEN inte kan du väl påstå att det är BMW's mest driftsäkra motor någonsin? Och definitivt inte den mest lättskötta/billigaste att reparera. Att det sedan är en underbar motor, och dessutom handbyggd av BMW M GmbH skall på intet sätt förnekas. Ärligt talat, hur mycket gemensamt har M70 med McLaren F1-motorn? Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Jag såg bilen på Custom Motorshow, superfin, är själv extra intresserad när det är en tjej som bygger. Sparar själv ska ju köpa en E31 i en framtid som inte är alltför långt bort. Skulle vilja styla lite å så med. När jag såg bilen tänkte jag som så att, hon insett att japanaren behövde lite riktig motor under huven, jag tycker personligen att hon gjort ett bra val och en riktigt snygg bil. -= BMW! Do I need to say more? =- |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Det finns et företag som heter RALT som använder sig av BMW V12 M70 Länk och bygger formula S bilar. Tillförlitligheten i dessa bilar och motorer är mycket bra. Jag kan hålla med om att det var en del elektronikproblem med BMW 750 i början, och att man valt en för tunn toplockspackning 88-90 vilket byttes ut 91. Annars så har jag inte hört talas om någon V 12 från BMW som lagt av på grund av mekanikproblem. mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Ska vi snacka "problem" med V12:an(M70) så är det ju alltid så att ju fler "pryttlar" desto mer problem....Två toppackningar,två bränslepumpar,två "lambdor",två lmm,två spjällhus,trångt med tändstiften mm.mm,trång överallt egentligen>>>Dyrt alt.tålamodskrävande även för en duktig mekaniker.... Vevhusventilationen var ju ingen höjdare heller på m70(omgjord till M73 dock). Välgjord motor alldeles säkert,men inte går den att jämföra med t.ex M30 i tillförlitlighet anser jag.. Motorvärmare t.ex???Finns någon här på forumet som har gjort en lyckad motorvärmarinstallation på V12:an? Visst,jag sneglar också på t.ex 850i/ev.750i för tänkbart ägande någon gång ,men man ska nog inte påstå att det är de absolut tillförlitligaste BMW vagnarna som producerats. Mvh Janne. |
|
|
Janne: Dom flesta motorer står sig blott mot en M30 ;) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Då jag även har en 200sx och är med i samma klubb kan jag nämna att detta är tredje motorn, hon tryckte även i en V8 för ett tag sedan. Det ökar med fyra cylindrar varje gång. Duktig tjej.. Länk |
|
|
Klart häftigt! /Fredrik |
|
| Ja det verkar ju va en redig tös | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Rent mekaniskt så är det inget fel på M70 motorn förutom att enkelkedjorna till kamaxlarna känns väl klent på en 300 hkr motor. Problemet är väl när problemen uppstår att det är "dubbelt upp av allt och värre är att det är väldigt få personer som kan dessa bilar. Fick just tag i BMW kopplingschema till E31-95 och den pärmen är dubbelt så tjock som schemat i Bentleys till E39 :) ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.