|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Undrar om det är någon som köpt en CD-skiva om info till någon BMW modell och vet vad de kostar i Sverige? Tänkte beställa en, men jag bor inte i Sverige så det är lite svårt :) | |
|
Fick en skiva av BMW med senaste BMW magasinet. Den skivan avsåg nya 3:an. mvh Tommy NoFear |
|
| Handlar om reservdelar typ ETK. | |
|
Det finns ute på nätet, sök så finner du nog. DC++ exv. mvh Tommy NoFear |
|
|
Slutet på -90 och början av 2000 så släppte BMW en heldel skivor om nya modeller. Synd att dom slutat med det. Har själv på "Making of E46" och på X3 och X5. Sen har jag en på Z4 men den är inte släppt till kunder, endast för BMW försäljare. |
|
|
Fan de skulle ha över 1000:- för en skiva :( Behöver riktmått till en gammal 528 då min bror har krockat och jag har tillgång till riktbänk. Finns riktmåtten i ETK eller vad skulle den skivan heta? Får ta mig en titt på DC++ |
|
| BMW Sverige sa att infon skulle finnas på en skiva som hette: 0191 0 032 777, hur ska man veta om det är ETK? | |
|
Kom på en sak till, borde ju finnas i någon gammal verkstadshandbok? Om någon har den boken så skulle jag bli glad om ni mailade mig eller svarade här. |
|
|
ETK innehåller bara reservdelar. 01 91 0 032 777 är CD repair manual E28 (engelsk). /RS2 |
|
|
Okej. RS2, hur fick du tag i den infon? Har du den skivan? Ingen som har någon gammal verkstadshandbok kaross för E28an? |
|
| Jag tror jag har Haynes manual i Pdf. Ska kolla i morgon. | |
bmw jesus |
vad för bänk har du tillgång till. måtten ska ju finnas till bänken mätsystem.... |
| finns inte till denna bänk iaf, ingen ny direkt, så jag behöver nog BMWs original karossmått | |
bmw jesus |
de du ska kolla i är TIS där finns lite olika mått. hur ser smällen ut. vart har den tagit??? |
|
jaha, okej, kanske ska kolla där :) Bakdörren och skärmen, sen lite fram, vet inte hur allt sitter just nu :) Funderar på att skrota istället, men är måtten okej så är ju det dumt då bilen är fräsch annars. |
|
| BMW jesus> E28an finns inte med i TISen | |
bmw jesus |
är de en så gammal bil.... dra till allt passar. jämför med andra bilar eller andra sidan... kan du fixxar ett foto så sk jag jälpa dig igenom de här |
|
Det är väl ingen folkracebil ;) Aja jag kanske har hittat några. Men skulle någon ha några eller komma över några så tveka inte att maila mig! |
|
|
Saxat från: Länk E 28 Längd 462 Bredd 170 Höjd 141 Hjulbas 262 Spårvidd fram 143 Spårvidd bak 147 Vändcirkel 1050 Länk Länk Mvh |
|
| Alltså det är karossmått under bilen, sånna man behöver när man riktar en bil, inte när man riktar en folkracebil :) | |
bmw jesus |
men du ser om bilen är rak när alla springor är raka. har du inget mätsystem så kommer du inte få till de ändå.... känner du ingen som har en caroliner med de digitala mätsystemet där kan dom skriva ut mått. men då måste du utgå från mitten på bilen blir lite klurigt. de lättaste är om du har en bra mätsticka och göra kryssmått på bilen då blir den rak. vad är de för riktbänk??? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.