AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
744

Hastighetsmätare upphör att fungera då och då E30 Touring

pe
1
pedobe
320i Touring -89
De senaste två åren har min hastighetsmätare lagt av då och då, från några sekunder till någon minut. Samtidigt upphör väg- och tripmätare att fungera samt "bränsletrycksmätaren". När detta sker kör jag med varvräknare och växelläge som "hastighetsmätare".
Vad är problemet?
Visa användare
88
claeswallin
Bmw 323i -85
Kan Vara batterierna i Si-enheten. Gå in på "gör det själv" och "mekar tips" så står där hur man byter dom.
Mvh Claes

Hade just det problemet på min 325:a, var en lödning på kabeln från givaren på bakväxeln som spökade. Skarvade om den och nu funkar det fint!
an
137
anonymios
320d Xdrive E91 LCI-10
det är den kontakten på baksidan utav mätarhuset som sitter närmast dörren. den glapppar..

och det här är ett sriöst tips. antingen tar du en glasspinne och kör ner i sidan utav kontakten så den blir lite sned lr så tar du loss kontakten och fyller den med metall spån som du filar fram från en skruv lr nåt. och sen sätter du på kontakten förstiktigt igen.

jag gjorde båda och det har inte strulat på över ett år.

för att avgöra om det är den som strular så kan du ju åka i typ 30 och sen sträcka ner handen under panelen och trycka till kontakten lite åt sidan då borde den hoppa igång igen(det är det glasspinnen gör när den sitter där)

lycka till
svintoleffe
Det kan vara en lödning ochså, far min o jag har ett liknade problöem, då tar man en skruvmejsel o knackar till så fungerar dne igen.

Länk Bimmern
MVH Leffe
sa
124
saaek
320i -89
Jag hade samma problem med min bil. Det var ena sladden på kontakten i bakaxelklumpen som hade gått av. Stack ner till BMW och köpte nya sladdar och kontakt, gick på ca 50 spänn har jag för mig, och skarvade på det, funkar fin fint nu.
Visa användare
63
Henke B2
5.23 iA Touring -07
Jag misstänker att min mätare visar typ 20 km/h för mycket. Den svajar till i bland och visar rätt hastighet. Är det glapp i kontakten, eller kan det vara något annat?
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Det är bombis SI-batterierna. Klassiskt E30 irritationsfel. Tack o lov inte så svårt att åtgärda om man är lite händig bara.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.