|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon som har bytt silentblock 4st,på E39 touring-98, har sökt inlägg men bara funnit byte på E36-E28 på mekartips, och det är tydligen inte samma sak som på E39-an eller kan ni rekomendera någon i skaraborgsomr. Alla tips välkommnas varmt. | |
| Tips och råd alltså!! Allt av intresse!!!!!! | |
|
Har fått dom utbytta av BMW och enl. BMW krävs en special avdragare... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Gnille: Silentblocken på e39T är lätta att byta om man har urdragaren som Gasar-Magnus skrev om. När jag bytte på min så såg jag att tidigare ägaren hade bytt förut, han hade lyckats nagga lite i kanten på "silentblockshållaren" med en såg!!! Så mitt tips är: Lämna in den till någon som har avdragaren, med en sån tog det mig ~40 min/sida att byta silentblocken. Utan avdragaren tar det trogligtvis betydligt längre då de sitter som bara F*N och är ungefär lika svåra att få i. /Fredrik |
|
| Som du ser Gasar-Magnus så sökte jag inlägg först,med andra ord onödig schablon!!Men tack i alla fall. | |
|
Jag har själv föröskt att byta på en E28 utan den avdragaren. Efter ett bra tags svordommar och hårt arbete var det bara att inse att vi inte skulle få ur hela bussningen så det var bara att fylla ut det som var utslaget/borrat med packat blött tyg och köra iväg till verkstad som bytte skiten åt oss. När det var dags för min gammla E30 hade jag lärt mig och lämmnade in skiten , tur nog det för silent blocket var så slut att det hade gått av på mitten så meken fick jobba en hel del för att få bort allt. /Ian |
|
| jag bytte på min e34 idag utan "specialverktyget" och ja jag fick in bussningen hela vägen! vilken skillnad det blev, nu spårar bilen ingenting fast jag har 255 bak | |
| Är det en sån här Länk ni menar? Rätt enkelt att göra en egen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.