AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.705

Sugen på M3 E30

star
Hallå, sålde min vita M3 3.2 ifjol (Kanske enda vita M3 3.2 Coupé i sverige?)
nu börjar suget efter något roligare till sommarn komma...
Finns ju några stycken e30 M3or till salu i svedala för närvarandet!
Den röda 90´an på börsen/blocket ser intressant ut, någon som kollat på den eller vet något om den??
Även tips om andra e30 M3:or är av intresse..

mvh Richard
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Det tråkiga med den röda är att det sitter nyare bakljus på den.

Som jag förstått det hela kan man inte bara byta ut bakljusen utan att även göra ändringar på karossen. Om så är fallet sänker det värdet på bilen men är man inte originalfreak så spelar det kanske mindre roll. Bilen är fortfarande lika rolig att köra.

Ett annat alternativ som dykt upp är en svensksåld Alpina b6 3.5 som verkar vara i fint skick och endast ca 10.000mil. Kostar runt 110' har jag för mig.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Länk
star
Jo, kan hålla med om att det är lite synd det dära med bakljusen...
Är nog M3:a jag vill ha, var spekulant på en Alpina B6 3.5 för ett par år sedan, vart inte så imponerad dock gick den jäkligt bra!

mvh Richard
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Hej

Gå in på www. m3E30.se och titta på forumet, där kan du lägga ut en tråd om dina tankar. Det brukar alltid vara någon som vet någon som vill sälja.

MVH Daniel

djspirit
finns en gul till salu här på börsen sv-såld tydligen

Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Den gula måste väl ha en M3 E36 lack?! Förmodligen det som gör att priset är förhållandevis lågt.
dakargelb I och II kom ju ihop med e36 m3 om jag inte är fel på det, har iaf aldrig funnits till e30!

MVH
Johan K
star
Mmm den gula ser inte så tokig ut, fälgarna sitter som gjutet på den! Trökigt att den är gul bara och inte lackad i motorrum osv

mvh Richard
star
Nån borde väl veta nått om den röda?? 4 tidigare ägare sen import 00.. är det inget ni vill skriva på öppet forum så skicka ett mail på richard.palm@bredband.net

mvh Richard
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

På sätt och vis är det ju rät bra att den inte är omlackad i motorrummet, betydligt lättare att återställa den i originalskick. "Bara" att lacka den svart igen.

" tvätta, tvätta, tvätta.... "
Sa
179
Sackan
318d -09 (E91)
du bör ju kolla in den här, den går grymt bra.........går i mina hemtrakter så jag vet: Länk
Den misanoröda 90.an är ursprungligen en Cecotto enligt ch.numret. Innan den var röd var den (stirling)silver vill jag minnas, då jag såg den till salu för något år sedan. Inga av dessa är dock originalkulörer för Cecotton. Kan säkert vara en fin bil men personligen tycker jag att en sådan unik "sondermodell" som Cecotto är värd att behålla i originalskick. Denna är rejält omstylad från originalet.
Länk

-Upplev körglädjen i M3 E30!
djspirit
är den svarta såld? och vad gick den för isåfall? om den finns kvar så finns ju visst intresse

Visa användare
206
M3E30.se
M5 E34 1990
750iA E32 1990
750iAL E32 1989
520d Touring F11 M-sport 2012
@SL
Det stämmer den var Sterlingsilber innan.
Tyvärr så är det väll inte mycket mer än just chassinumret som är cecotto på den bilen. Men för den som inte bryr sig om original så är det säkert en mycket fin bil.
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Är det någon mer som har lite info om den röda?
Ingen som har varit och tittat på den eller vet vem det är som har byggt om den?

Länk
coach
Jag var förra ägare på den röda m3:an (när den var silver)
Bara att slå en pling om ni vill veta något om den (det jag kommer ihåg)

/micke 070-3605726
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.