AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.137

Nån som vet nåt om denna M5 -92 med 450 hk?

Sida 3 av 3
Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
lite börnisar dör de inte av de tål de mer än väl bättre än många andra bilar så bara för man börnar me en m5a så betyder de inte att den e slut på nått vis allt går att se efter me lite vård bara..
byggda för att gå hårt...

M5 THE REAL POWER
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
m5 micke:

Dock inte byggda för att bromsas upp. Ska man ha en bil och burna med så kan man hellre ha någon som har mer hk på de lägre varvtalen, t.ex. en amerikanare eller M5 E39. M5 E34 får bottvarvas för att det inte finns så mycket hk på de lägre varven.

Visst är det sant att man kan hålla på och burna och härja om man betalar vad det kostar. Men att efter ett tag få byta drivlina, diff etc. tror jag allvarligt talat många skiter i och exemplaret blir ett lik istället. Det bästa är ju att vårda den bra från början och låta andra bilar stå för rökmolnen.

//Schnitzer

Jag kör min bil hårt ibland, tycker det er kul at rita
lite spår i bland också, är ju just därför man kör M5.
for at bilåkningen är kul.
M5 E34 är ju inte en veteranbil som är bygd i 3 ex. och som man inte kan köpa delar til.
Tycker många här på forumet är lite snabba at dömma ner
på andra och deras bilar. Det finns olika anledningar til at köpa
M5 och at alla inte är lika "seriösa" är vel inte så farligt.
Jag tycker inte M5 E34 är en så spesiell bil at man bör oroa seg
om endel blir til skrot
Löjligt att alla gnäller bara för att en och annan använder sin m5:a lite.
Bilj-vlarna är inte byggda av lego...lite lek ska dom hålla för.

Det jag isåfall tycker är jäkligt korkat med den filmen är att han mitt ute bland folk o trafik kör och börnar rundor. Håll er till tomma parkeringar istället.
do
49
dolores51
M3 CAB-97
320 Turbo
Schnitzer:
Jag bara måste få komma in här och säga något.
Inte byggda för att bromsas upp??? Haha hahahahahaha osv....
Vad är det som inte är uppbyggt på denna bil som inte håller då du bromsar fast den?
Jag kan kort sagt säga att det finns inga bra bilar, en bra bil är en bil som aldrig går sönder men var finns den bilen?Alla bilar går sönder förr eller senare och det som går sönder på en bil när du "Burnar" skratt igen hahahahaha är slitagedelar så som däck och bromsar och allt annat som skulle slitits ner om du skulle kört bilen normalt,men gör detta som är på filmen och grejerna slits endast lite snabbare.
Det är precis en M5:a av denna kaliber som håller och har kvalitén för att kunna behandla bilen så här, det där var ju ingenting, det är ju inte direkt farfars gamla klenod som byggdes i ett fåtal ex som plågas lite grand.
Jag skriver detta med ett smile om du undrar.

Du säger: att du gasar lite 0-100Km/h och ibland på landsväg.
Anser du dig själv ha rent mjöl i påsen då bara för att du inte behandlat din bil på detta sett som filmen,detta var kanske 1:a gången han provade bilen eller det kanske är någon som lånat bilen av den rättmätige ägaren och gör så här, vem vet????!!!!!!
Jag säger: Köp en SAAB/Volvo om du vill att det skall gå mysfort på landsväg.
Ber om ursäkt för min hårda kritik men jag förstår bara varför inte bilen skulle tåla en sådan där hantering.
Misstänker att jag säkert får en spydig kommentar som jag förtjänar men faktiskt så har vi alla olika ekonomier och kunskaper för hur vi tycker vi skall behandla våra bilar, tycka vad man vill om detta.
Köper man en M5:a och plågar den så självklart "kan" det bli dyrt men det finns så mycket reservdelar till dessa bilar idag mot ca10 år sedan så jag säger plåga efter eget omdöme.

Filmningen gjordes antingen före min ägo eller nu i år men det är inte jag som kör under filmningen.

Jag sålde just den där bilen år 2004 till Jocke i Östersund och jag körde 12:63 som bästa tid och 181Km/h som högsta hastighet.

Tjänstevikt:1835Kg.
Lättad: 87Kg.Vägde alla detaljer som plockades ur innan körningen.
Den där maskinen går gudomligt och sången är underbar vid 8000RPM.
Jag skulle lätt köpt tillbaka den bilen om jag inte hade köpt en underbar estorilblå m3 cab som aldrig kommer få se en strippenkörning.

Det är tur att man skriver korta inlägg :)
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Dolores 51 vad hade du gjort åt motorn? (nyfiken):)))

-Never feel sorry for yourself.-
do
49
dolores51
M3 CAB-97
320 Turbo
Chip & ers.rör till kat. "big smile" :)
BmwMutte
M femman: min körs inte sönder av nån 18åring
bustorp
De enda som tål denna behandling under en längre tid är en gammal jänk typ Mustang, Challenger eller Camaro. Dom är tillräckligt överdimensionerade till skillnad från våra tyska bilar.
Så är det och så får det bli.............

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Li
38
Lindebrink
E30 Alpina B6 3,5 Kompressor Touring -89
jag tycker ni överreagerar....en m5a är väl byggd för att köra med vad ska man annars med den till?söndagsåka kan man väl göra med en 520 eller nåt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.