|
|
|
|---|---|
|
Vad tycker ni ett slutpris på denna bör ligga någonstans? Länk | |
|
110 000 - 120 000 kr enligt mig... __ ///M som i Mugge. |
|
|
Jag tycker faktiskt det begärda priset ligger ganska lågt med tanke på att den säljs av en seriös handlare. Inte överdrivet mycket utrustning men M-sportpaket och svensksåld samt att den ser bra ut på bilden. Tror det blir svårt att få loss den för mycket under 130' ___ //Ulf |
|
|
För 110 så köper jag och alla jag känner två per näsa. Hepp!! |
|
|
110'..? Jag tycker som Programmer att 139' är billigt som det är. Jag skulle personligen lätt kunna betala 139 för den. |
|
|
"Never underestimate the force of the M-sport paket" :-) Svensksålt i kombination med M-sportpaketet är mycket eftertraktat på begagnatmarknaden, det har jag förstått efter att ha studerat E39:ans prisbild. Dessutom är glaslucka en extra trevlig bonus som många spekulanter uppskattar. Avsaknaden av steptronicen är visserligen ett stort minus för många, liksom schiinn. Fast M-klädseln Alcantara/tyg som ingår i M-paketet är inte helt fel heller. Jag tror att den kan köpas för runt 130kkr vid snabb affär. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
Varför tror ni att jag bara gissar när jag säger 110 000 - 120 000 kr? Det priset säger jag för att jag vet vad en kompis betalade för en motsvarande Touring inne på BMW Group Göteborg i helgen när han köpte sin E39. Pistolas: Ska du köpa 2 bilar rekommenderar jag BMW Group GBG. Både bra priser och trevliga säljare. __ ///M som i Mugge. |
|
735 |
Håller med Mugge! Även fast M-paketet är populärt så är priserna på vagnar med detta bra höga jmf med bilar utan. Iofs som alltid marknaden som bestämmer men, hade bilen inte haft M-paket skulle den säkert varit värderad till ca 100, om jag känner panelen rätt... |
|
Mugge: Betvivlar inte att din kompis köpt en billig bil men tittar man bilarna dom har till salu så är det knappast den nivå du nämner: Länk Länk Länk Länk Ingen av dessa har M-paket och verkar i övrigt snålt utrustade. Den sista är ju en touring och att dom skulle pruta ner 40-50' på denna har jag svårt att tro. ___ //Ulf |
|
| Många verkar inte förstå vad M-paket är och förväxlar det med M-sportchassie. Det är inte samma, och bilarna värderas olika. Handlaren vore sinnesjuk om han accepterade lägre än 125 för bilen i fråga. Han får sålt den för mer, och dessutom relativ lätt... | |
|
Tycker att 139' hos en handlare är ett bra pris, om inte mkt bra pris. Har sett dyrare på privatmarknaden! Tycker du borde klippa den om den verkar fin, tror det blir svårt att slå det priset, med lite prut runt 130'. Dessutom får du 3 mån garanti! |
|
|
Vet någon hur en bils pris beräknas? man lägger på diverse olika påslag på inbytesvärdet och sedan så får bilen sitt pris och den står i hallen med det priset tills dess att den säljs. Sälj inte bilen inom en viss tid, ca ett år eller så tror, så sänks priset rejält och den säljs i på rea. Med andra ord så beror priset väldigt mycket på vad bilen byttes in för och vad bilen blivit inbytt för beror mycket på när den blev inbytt. Det borde inte vara helt obekant för de flesta att E39 tappat värde rätt mkt under de senaste månaderna. Gå in i BMW hallen och fråga efter nyinbytta bilar, så ska du se att de har lägre pris än de som byttes in för 5 månader sedan. jag vill inte berätta vad den touringen såldes för eftersom jag inte vet om det skulle uppskattas av ägaren. Det är givetvis upp till var och en att bestämma vad en bil är värd och vad man är beredd att betala för en bil. __ ///M som i Mugge. |
|
|
Mugge, hade din polares bil också gått ca 12kmil var svensksåld och hade komfortpkt? Isf låter 110-120kkr som mycket bra pris för att vara en auktoriserad handlare. |
|
|
den har gått 14000 mil och är sv-såld, vet inte om den hade komfort pkt. Han kom förbi och visade den lite snabbt igår kväll när han hade kört ner den från göteborg. Ska träffa honom imorgon och titta närmare på bilen. Den utrustningen som jag såg direkt igår, var : svart skinn, Xenon, trä, klima, rails, alufälgar, f-dator, Bussiness CD. Jag var inte med när han köpte bilen, utan det var min far som hittade bilen och tipsade honom. Han köpte den av samma säljare som vi köpte vår 523 av. __ ///M som i Mugge. |
|
| Märkligt, jag var och tittade hos BMW göteborg för ett par dagar sedan och någon sådan Touring med M-sportpaket II för dom pengarna fanns inte. BMW-göteborg har REA på vissa av sina begbilar för tillfället på grund av tillbyggnad av ett parkeringsgarage (påstår dom). Sen så har dom ett och annat svårsålt på lager som dom försöker bli av med har jag sett. Jag tycker inte att bilarna hos BMW-göteborg håller så hög standard i största allmänhet. Vad det beror på vet jag inte. Och låg prissättning kan man sannerligen inte anklaga dom för i normala fall. OBS! Nu menar jag INTE att Mugges kompis bil skulle vara dålig på något sätt. Inte heller att alla bilar hos BMW-GBG skulle vara dåliga. Orkar inte ta en åsiktsdiskussion i ämnet. ;-) | |
| Mugge, den verkar ha det viktigaste. Bra pris för att vara en aukt. BMW-handlare. | |
| Tror inte på att din polare köpt en E39 touring årsmodell 2000 med M-sportpkt eftersom touringen inte såldes med detta paket på årsmodell 2000. Omöjligt alltså.... | |
|
Om vi återgår till ämnet så tror jag att den nämnda bilen (523im -00) kommer o hamna på ett slutpris på 130.000:-. Inte lägre eftersom det är ett ruggigt bra pris från början. mvh. |
|
| Håller med "Rolex", det är bara att kolla på Blocket och Bytbil för att inse att exemplaret är lågt prissatt i jämförelse med andra. Om bilen är lika fin som den ser ut att vara på bild så är det ett bra pris anser jag. | |
|
jag har aldrig sagt vilken årsmodell det var och jag har inte sagt till vilket pris. vad jag sa var att jag värderar denna till 110 k - 120 k eftersom jag vet hur mkt han betalade för en motsvarande, dvs en liknande, inte en exakt lika dan. Han kan ha betalt lika mkt eller lite mer än 110 - 120 k och fått en nyare bil eller så kan han ha betalat lite mindre och fått en äldre. den som vill kan tro på det och den som inte vill kan tro att jag ljuger. det spelar inte någon större roll egentligen. jag tror att 120 k kr är ett vettigt slutbud, ev, ngt lägre & ev. ngt högre beroende på skick. E39 med sportstolar drabbas ofta av att sätena slits i kanterna pga skålningen. kofångaren brukar drabbas extra hårt av stenskott på bilar med M-pkt. (egen notering). Jag lämnar den här tråden nu... __ ///M som i Mugge. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.