|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa 18tums Alpina fälgar till min 328ci-99. Jag undrar om den blir spårkänslig med 18 tummare? Behöver jag också göra en framvagnsinställning om jag köper dom? Vill höra era erfarenheter. Tack på förhand! | |
|
bredare och tunnare däck och bilen blir mer spårkänslig. En del hänger dock på hur slitna däcken är och vilket fabrikat det är. Du behöver inte göra en framvagnsinställning för att du byter hjul. Hade Alpina på min förra E46 och har nu "samma" fast i bmw:s utförande. (225 fram och 255 bak). Personligen störs jag inte av spårtendenserna men jag är säker på att några skulle finna det lite jobbigt... |
|
|
Jag har till denna säsong bytt mina 18" till 16", oj vad bra det blev. Det märks verkligen att bilen är byggd för 16". Enda fördelen med 18" är utseendet, egenskaperna har man absolut ingen nytta av på vanlig väg och verkligen inte i Sverige. Dessutom slits bilen onödigt mycket både i fram- och bakvagn samt att den ofjädrade vikten ökar med 18". Även 16" är faktiskt lågprofil men i en mer måttlig omfattning. Trots att jag dagligen kör många mil krokig landsväg med bra beläggning kan jag inte hitta en enda anledning till att fortsätta sponsra däckindustrin genom att köpa denna onödiga produkt. Jag avråder! |
|
|
Otroligt onödigt. Varför väljer man öht m-paket, metallic och lättmetallfälgar när man kan välja en röd solidlack och svarta plåtfälgar som är ännu lättare och billigare. Krafs. |
|
|
Jag måste faktiskt hålla med Kallemero lite, med 18" är det egentligen bara utseendet som är till fördel, ändå kör jag med det själv, man lever ju bara en gång. BMW CS #5206 |
|
bole |
Då har jag valt 17" kompromiss mellan komfort och utseende :) --- Min: Länk Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.