AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
648

Byta strålkastarlampa!

Micke992
Försökte tidigare idag att byta glödlampor till strålkastarna på min pärla men plastskyddet satt så in i h-e på båda sidor så jag bestämde mig för att ge upp för stunden, då rädslan för att ha sönder halva insatsen var överhängande.

Har gjort som det står i instruktionsboken men som sagt, inget framsteg.

Har nån nåt tips hur man får bort dem???

det ska "bara" vara att vrid den till ett öppet läge så att säga....
du menar det stora svart plastlocket eller hur?
jag vet att dom kan sitta som f------n ibland...:)
lycka till
Micke992
Yes, de stora svarta plastlocken ja. Men frågan är hur mycket jag törs ta i. Tog i sist jag provade så det började knaka i insatsen. Har ingen lust att ha sönder nån av dom. Kan jag alltså ta i tills de lossnar, jag menar, hur mycket klarar egentligen lampinsatserna innan de brakar åt skogen???
jag spruta lite 5-56 lite här & där vid locket,men om jag fattat dej rätt så verkar dina sitta åt rätt rejält??
kanske dum fråga,men du vrider den väl åt rätt håll?
annars har jag inga förslag tyvärr....
Micke992
:-). Jodå, jag vrider åt rätt håll. Men det där med 5-56 ska jag prova med, kan funka. Jag får tacka för tipset.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Tätningsringarna brukar fastan ordentligt med åren. 5-56 är inte så bra för gummit, jag rekommenderar lite varmt vatten istället.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Micke992
Okej!! Man får tacka för tipset. Har inte hunnit prova med 5-56 än. och är det inte bra för gummit så provar jag nog varmt vatten istället. Återkommer med resultatet efter jag provat.
Micke992
Nope!! Det har inte gått bra. De lossnade inte trots att jag försökte med varmvatten. Får väl be nån BMW-verkstad ordna det. Tack ändå!!!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Testa med ett ordentligt tryck diskmedel i varmvattnet och använd spruta med smal stråle, då bör det gå!

Mvh
Micke992
Ok!! Får prova om det går. Återkommer med resultatet. Tack för tipset!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.