|
|
|
|---|---|
|
Bilen luktar bensin. Har sökt efter läckage men utan resultat. Någon som varit med om detta som har lust att dela med sig. | |
| Jag kan också ibland känna att det luktar lite bensin, dock väldigt lite.. har dock ingen aning varifrån de skulle kunna komma | |
|
hej Tobbebobbe. kolla att gummi packningen som sitter i tanken är tät som den ska. hade samma problem på min bil. bytte bara gummipackningen så var det problemet borta. Tankarmaturen sitter i gummiringen ochså så var försiktig när du tar bort den. ta bort bensinslangarna först och släpp sen på plastringen som håller armaturen på plats. du kommer åt alltihop genom bagageluckan. det sitter en lucka där som är skruvad med 3st. stjärnskruv. lycka till. m.v.h. malleboy |
|
| Ok mycket bra förklaring ska undersöka detta. Det är bara vid vissa tillfällen man känner av det i cupen, inte mycket men klart märkbart. Även utönför blien känner man lukten av soppa, | |
| Känner samma sak i vår 540 touring. Bara när bilen står stilla, då känner man när man går förbi den, samt om den har stått och man sätter sig i den. Då luktar den bensin. | |
|
Jo samma här min står i ett stort garage o när man går förbi min så känner man lukten. Tänkte först det var någon annan skrotbil som stod där o lukta men sen när jag kände det med samband med en tur förstog jag att det var min bil som lukta soppa. Undersökte efter fel men fann inget. Fick en mycket bra förklaring av malleboy. Undrar bara vilka reservdelar som behövs? Bmw Den bästa bilen genom tiderna... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.