AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
7.431

Border Shop i Kiel

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Ja frågan hör ju inte direkt hemma här, men en stor del av Er har ju gjort denna resa och sitter inne med information.
Skall ivf. ner en vända i Europa i sommar med min BMW (nu blev det legitimt;) och tar Kiel färjan på hemvägen. Finns någon typ av Border Shop i Kiel liknande den i Puttgarden och Travemünde?

Mvh. Patric
Min E38
Länk
BMWCS #4598
Frågan är vilken "gräns" det skulle gälla i Kiel? Hela konceptet bygger på att den tyska skatten på vissa varor lockar köpare från Skandinavien till att precis ta sig över gränsen och handla. I Puttgarden
gör man precis detta, det rör sig väl om 50 meter eller nåt....)
Handeln bedrivs av danskarna på tysk mark, de har dessutom byggt ut sitt "varuhus" nyligen.

FP
www.bordershop.dk

Men Kiel färjan varför det?? det är kort resa som tar en himla tid bara..

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Länk

Tämligen bra utbud och låga priser! I vissa fall billigare än Bordershop, i andra dyrare. Finns på lite olika platser i nordtyskland, besök rekomenderas!

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Finns en helt nyöppnad butik här Länk
som har riktigt bra öppningserbjudanden och kommer säkerligen att kunna konkurrera både med Calle och Borderhop-pråmen.
Deras hemsida Länk

Tänk på att inte överskrida bilens max. lastvikt bara...

Blir garanterat ett besök nästa gång när jag är på shoppingrunda, konkurrens är gudasänd!

ArctisZ3
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
På den första länken så är det butiken i Heiligenhafen jag försökte länka till. Klicka på den butiken i länken så får du fram kartan.

ArctisZ3
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Tack för era tips! Inget ligger tyvärr i närheten av Kiel.
Jag tar Kiel färjan av bekvämlighetsskäl, då jag ändå måste övernatta på min uppfärd. Och då är det lika bra att göra det på något som förflyttar en närmare hemtrakterna samtidigt som man sover. Hittade något som heter "Citti" Länk och de har en butik i Kiel. Någon som har handlat där?

Mvh. Patric
Min E38
Länk
BMWCS #4598
Det ante mig att Kalle hade koll på sånt här... ;)
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
citti är helt ok finns i lubec med brukar handla där när jag är i tyskland,finns nog allt där mat,sprit,kläder,stereo,bla bla...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.