|
|
|
|---|---|
|
Har en fråga när AC-fläketen ska gå igång? Hört att den ska gå igång när man sätter på ac:n är det så? MvH Bmw 4-ever | |
|
Japp. På Z3an hörs det tydligt när man sätter på ACn, motorvarvet förändras och AC-kompressorn surrar dovt. /Masten "En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW" |
|
|
Fläkten går väl igång när kondensorn inte får tillräcklig kylning utan fläkt, exempelvis vid kökörning eller när bilen står still. Mvh Johan |
|
|
På de flesta BMW-modeller går AC-fläkten igång på en termokontakt vid kondensorn. Vid normal körning i drägliga temperaturer behövs den inte. Vissa modeller med elektrisk 'ordinarie' kylfläkt har inte ens en separat AC-fläkt, utan där går den fläkten på om kondensor-termostaten slår till. /// Gunnar E. |
|
|
jaha så jag behöver inte oroa mig för det, Har fått höra att den ska gå igång när man sätter på ac:n! Finns det någon sätt att kolla på Om den fungerar? eller får man köra bilen varm och sedan låta den stå på tomgån någr minuter och se om den går igång? För bilen måste väl inte rulla för att den ska gå igång eller? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Jag känner inte till något enklare sätt att testa fläkten än att göra som du skriver. Mvh Johan |
|
|
Så nu har jag testat om fläkten går. Men kollade aldrig om den gick när bilen var kall. Men den gick igång tillsammans med kompressorn. Så fort ac-kompressorn slog till så gick fläkten igång, och när den stängdes av så stängdes fläkten av! Så fungerar det på 3-serie e36 iallafall! MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.