AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.126

bilen låter fortfarande som en stucken gris

Less som fan,bilen fortsätter svika,bilen började för en tid sen att låta som en stucken gris när man skulle starta den,startmotorn tänkte jag då att det kunde vara fel på och införskaffade en ny,men nu låter den fortfarande lika jävla illa,vad kan felet vara?
hörde nåt om trasig startkrans,vad menas med det? svårt att byta?
St
170
Strengbohm
325i -90
318is -91
har samma problem.. det böra började en dag.. humm? men det är väll bara när du använder startmotorn? så är det på min alal fall

2 = 2
2²= 4?
/IX
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Om det är startkransen så åker du på att byta svänghjul...

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
St
170
Strengbohm
325i -90
318is -91
man kör väll så länge tills den pajar... eller bör man byta innan ?.. vad kan gå sönder?

2 = 2
2²= 4?
/IX
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Vet inte om man kan ta sönder något vitalt. Klart att det inte är kul om det flyger omkring metallspån/bitar vid lamellerna men de klarar sig nog hyffsat. Det kan ju tänkas att drevet på startmotorn slits ovanligt fort också.
Jag hade nog rivit och fixat innan det havererar iofs. Alltid jobbigare att fixa när bilen väl sår där och inte går att starta... Med garanti kommer det att regna just då, samt att du planerat att använda bilen till något viktigt nästa dag...
Bättre att ta tjuren vid hornen!!! (Eller hålla tummarna och hoppas ljudet försvinner??) ;)

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
ja det är mkt möjligt att det bara är när startmotorn används,då jaghar automat så har jag inte haft möjlighet att rullstarta bilen :|

säljer bilen istället
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.