|
|
|
|---|---|
|
Var och tittade på en 328 -00, importerad från tysklad. Bilen var jätte fin så när som på bubbler på insidan av motorhuven. Läst på forumet att det var ett vanligt problem, men vad säger BMW här i Sverige om det. Gäller samma för Svensk/Tyska sålda bilar? | |
|
Tja Rostskyds garantin gäller even i Sverige. Kontakta din närmaste BMW verkstad, dem kommer att hjälpa dig med detta. Likadant hände med polarens e46-00. Rosten lagades på garanti i Jönköping. |
|
|
Hej! Jag skulle ändå ta reda på i förväg om rostskyddsgarantin gäller i Sverige om jag vore du.Det är nämligen så att avgasreningskraven gäller inte i Sverige på en importerad bil. Det betyder för en svenksåld bil att tillverkaren ansvarar för avgasreningen (katalysator) tills bilen är 6 år gammal. Med andra ord om katalysatorn går sönder så står man själv för kostnaderna om man har en importerad bil . Jag förstår inte riktigt varför man plockar bort ansvaret från tillverkaren vid en import, men det är så. |
|
|
tja Det gör det som sagt. polaren fick rosten lagad förra månaden. Jag skulle inte göra nått inlägg annars. |
|
| Rostskyddsgarantin gäller på importerad bil. Det finns mängder med inlägg om byte av bakluckor och annat. Har själv fått bytat en baklucka på en e39 Touring en månad före rostskyddsgaranting gick ut. Bilen var importerad 3 år innan. | |
|
rostskyddsgarantin gäller på inport bilar även i sverige! men dock tror jag att de är den enda garantin som gäller! men rostskyddsgarantin är jag helt säker på! har bytt hur mkt huvar och bakluckor som helst på inportbilar! B-M-W |
|
Lundqvisten |
Varför lägga pengar på en "felkonstruerad" bilmodell? E46:an rostar ju värre än något annat bilmärke. De är ju gravt rostangripna redan när de rullar ut från fabriken. Bilen borde ju säljas till ett kraftigt subventionerat pris till kund -50%. Vem fanken vill ha en bil som ser ut som ett "Lapptäcke" i lacken efter ett par få år? Undrar vad E46:an har att bjuda på för överraskningar när den börjar bli till åren? kanske rostar den av på mitten? Har det en gång börjat att rosta så fortsätter det oavbrutet av någon konstig anledning. Skulle aldrig komma på tanken att lägga mina pengar på ett tidigt rostvrak. |
bmw jesus |
ta en benz och kolla där snackar vi bilar som rostar. har kontakter på en plåtvärkstad i stockholm som lagar merca dom skulle inte överleva om dom inte hade rost (taxi bilar förstås) |
Lundqvisten |
Jesus: Joorå...jag har allt sett mercorna upprostade så de ser ut som gammelfarfars DKW från -57. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.