|
|
|
|---|---|
|
Nu när ekonomin tryter och felen på bilen ökar, önskar jag tips på någon bra och pålitlig privatmek helst i norra Storstockholm. Brukar hittills anlita GW Engineering men alltid med kvitto. Vilka jobb skall göras på bilen? Oljeläckage vid motorfäste (Enligt GW går ett oljerör igenom motorfästet!?!?) Rengöring av värmeventilerna (har antingen iglo eller inferno). Rubbet | |
| motorfästena borde du kunna byta själv, Länk | |
|
Tack för länken. Är dock inte så händig så de 3 uppskattade timmarna blir nog en hel dag för mig. Varför läcker det olja vid vänstra motorfästet? Rubbet |
|
| är det inte oljan ur motorfästet som läckt ut? jag tror det är olja i dom för att dämpa.... | |
|
rk: Ta kontakt med: Per Larsson Bil & motorteknik Björkholmsvägen 21 141 46 Huddinge Telefon:087110687 Fax:087795307 Jag vet inte norr om stan men han är erkännd som en det bästa när det gäller Bmw flera från autopower har anlitat honom när Bmw solna ex inte kunde hitta felet på STEPHANS M5. |
|
|
Annars har du meken på OKQ8 i Tumba. Han är mkt seriös och gör jätte bra jobb. Sen har du också en Kille i Vallentuna som jag anlitade när jag hade en V***o 760 som bheövde ny toppackningar ( han var dock en av de få mekarna förutom Bilia som kunde täcka sig att göra jobbet) men det blev bra och inte så blodigt dyrt heller. /Ian |
|
|
Vallentuna låter ju bra men är det en Volvo eller BMW-mek vi pratar om???? Rubbet |
|
|
Han kör alla märken. Men jag kan göra som så att jag mailar över den här länken till en vän till mig som känner meken så kan ha svara dig vidare. Han har även kontakt med en annan kille som kör mkt Beemers. Jag har dock aldrig behövt lämna in min nuvarade beemer där. Som sagt Kalle kommer att svara dig troligen per mail inom nån dag /Ian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.