|
|
|
|---|---|
|
jag har en 1990 525i e34. den har på senare tid fått väldigt ojämn tomgång, det vibrerar t.o.m inne i kupén när motorn är igång. jag provade att byta tändstift men utan bättre resultat. på besiktningen fick jag väldigt dåliga lambdavärden, de andra avgasvärdena var ok. är det lambdasonden som gett upp eller? eller kan jag få tips på fler saker som jag ska kolla upp? har ett hål precis innan bakre ljuddämparen, som jag inte har lagat så jättebra, kan det inverka? när jag sen väl får upp fart på bilen så går den hur bra som helst, det är bara tomgången och körning vid lägre hastigheter som känns jobbiga. Bilen: Länk | |
|
Länk Länk |
|
|
ok, det ska jag kolla upp. finns det mer grejer som kan vara boven i dramat? tack för svaret. Bilen: Länk |
|
| prova byt insugmembranet sen kan du utgå från att det inte är den om problemen finns kvar........ den är inte så dyr.... | |
|
Hade samma problem på min bil, behövde dock bara byta insugsröret för att det tog tjuvluft efter luftmassmätaren! //Subidius |
|
|
tack för svaren, nu har jag lite att testa. Bilen: Länk |
|
| kolla luftmängmätaren genom att på tomgång koppla ur den, om den går bättre då, är det fel på den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.