|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Carl Adam Andersén |
Vad för bromssträcka har en M5a, låt oss säga 100-0 km/h eller annan uppmätt hastighet? Vad väger en sådan bil? |
|
Kan kolla upp det till helgen då jag vill minnas att teknikensvärld testade den i något nr. Den hade iaf om jag kommer ihåg rätt kortare bromssträcka än en 911 från 100-0 km/h. ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.Länk |
|
|
Tja...M5 3,6 fick siffran 44m från 100km/h-0 vid ett test i nr 21 1989. Mvh Janne. |
|
|
Hrmpff....Ja,i Teknikens Värld nr 21 1989 ska det stå också :) Mvh Janne. |
|
|
Hej jag kollade min med måttband altså bara bromssträckan =13 meter nya f1 eagle. 95an har lite större bråmsar en dom tidigare m5orna. |
|
|
Men 13 meter låter jääävligt lite faktiskt.. om vanliga m5 har 44m så kanske -95 har 42.. ? :) Mvh Jojje |
|
|
13meter!! Är det din radiostyrda bil i skala 1:18 som du pratar om?:-)) Du menar väl 43 meter? Eller kanske i extremfallet 33 meter? mvh/Flisan |
|
| 13 meter från 50km/h kanske. | |
Carl Adam Andersén |
Hade tänkt smäcka på M5ans på en M535a men 95ans bromsar kräver 17" så det blir lite drygt med vinterkörningen då. |
kilroy |
100-0 på 13 meter...nytt världsrekord...förhoppningsvis har man inte ätit nån frukost innan en sån inbromsning för den kommer definitivt att lämna magsäcken och hamna i vindrutan...Mvh kilroy"Statistik är som en bikini-visar mycket men döljer det mesta" |
|
Hittade ett till intressant test....På en M5 Touring 3,8 med nürburgringpaketet,dvs med bl.a. 9tum breda bakfälgar och däck i dimensionen 235/45 fram och 255/40 ZR 17 bak ,extra kraftig krängningshämmare bak och mer direkt styrning+en funktion som kan låsa stötdämparna i hårdaste läget(för vetgiriga bara ;)) Nåja,den bromsade enligt nummer 1 Januari 1994 i Teknikens Värld på helt otroliga 36meter från 100km/h-0...Redan då!!! Mycket bra är bara förnamnet.. Mvh Janne. |
|
| Jag har en test från tyska Auto Motor und Sport från 9/92 och de mäter 100 - 0 till 40.2 meter med kalla bromsar och 39.4 med varma. | |
|
Borde det inte bli längre sträcka med varma bromsar? __ ///M som i Mugge. |
|
|
jag pratar inte om någon rektionssträcka eller något annat blaha. Uppritad linje och foten bered och farthållaren på 100km = 13mstopp. Välkomen till gävleträffen vid midsommar så kan testa olika däck. MVH janne... |
|
|
OM du carl får på 17 tumm på m5 95 så kan du få låna man vinkelslip om du vill. 18"är minimum om man vill ha någon bromsvätska kvar. |
|
| Hagman; 13 meter?? 100 km/h = 28 m/s => 14 m/s i snitt vid bromsningen. Bromsningen tar således 0,93 sekunder vilket ger den fantastiska retardationen av 30 m/s2 vilket ungefär är lika med 3g. Glöm det.......... | |
kilroy |
Som sagt...13 meter är nytt världsrekord alla kategorier....Mvh kilroy"Statistik är som en bikini-visar mycket men döljer det mesta" |
| SYND OM HAN SOM LÅG BAKOM NÄR DU BROMSADE DINA 13 METER MEN SO WHAT DET ÄR JU HANS FÖRSÄKRING SOM BETALAR | |
|
men hallå sluta... 13 meter du kan ju seriöst inte va allvarlig.. 100% Original Länk BMW M3 Din dröm - min vardag |
|
|
Han skrev nog fel! //Schnitzer |
|
|
Haha, 13meter! Antingen du driva aprillo med oss eller så har nån klipp av minst 25 meter av ditt måttband :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.