AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
958

Auto för klimatautomatiken slås av på E60

To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Jag har den enkla klimatanläggningen och Auto släcks ibland. Bilen har varit inne för detta, men problemet kvarstår. Man undrar om det är mjukvarufel eller om det är något mekaniskt som gör att LED:en släcks och automatläget. Har någon haft samma problem?
Va
43
Varvar ut
525i Touring -02
520d -06
Funderar på en 523:a med den enkla kliman, så jag tänkte fråga lite istället för att svara på din fråga...
Vad går att ställa in över I-drive vad det gäller temp och luftmängd?
Vilka funktioner finns på färddatorn när det inte är den utökade?

To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Den utökade har väl två zoner. I I-drive kan man bara ställa in kall eller varm luft i centrum. Som en kompis uttryckte det sa han att jag skulle beställa den utökade om jag bodde i Sahara och den gav högre effekt. Han jobbar på Volvo personvagnar som inköpare... Annars på knapparna kan du ställa in en massa om du nu kör manuellt.
Den släcks alltid när man går in på i-drive och gör egna inställningar av var man vill ha luftflödet. Sen när man trycker på auto igen försvinner dom egna inställningarna.

mh
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Jag rör inget och den slås av. Rör man på t.ex fläkten så ska den slås av. Jag har haft den inne två ggr för detta, men nu var det ett tag sen det hände.
Jaha då var det en annan femma. Dom för väl byta hela kliman på garantin.

mh
HK
26
HK
530i -04
Har ej haft samma problem som dig med kliman. Är rätt så säker på att det är mjukvarustyrt. Fast om det är fel på en givare så slår autmatiken av. Så det kan vara både mjukvaran och hårdvarufel skulle jag tro. Inget svar precis men gör en enkel diagnos.

1. När slår autoläget av /vid gupp /uppnåd inne temp / bara när bilen är kall osv...

2. När du använder andra funktioner i bilen...

Tänk på vilka tillfällen den slår av och vad som du gjort före...
Typ slagit på någonting eller justera annan elektrisk utrustning.

Kan också var så enkelt som att knappen automatik knappen är dålig.
Va
43
Varvar ut
525i Touring -02
520d -06
Tom i norr,
På BMW sa de att man på den enkla kliman även kunde ställe in luftflödet över I-drive. Detta är alltså felaktigt?

To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Inte på min som är byggd 2005 i september är jag rätt säker på. Jag ska kolla i morgon.
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Jag kollade nyss och jag kan bara ställa in varmare eller kallare i mittersta utsläppet. Förutom det kunde jag ställa in sätesvärmarfördelning. Det kan dock ha ändrats sen 2004 i september. Be dom visa hos ÅF. Jag betalar dock inte 8 papp extra för den andra. Luftmängd sköter sig självt och man kan ju manövrera manuellt....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.