|
|
|
|---|---|
M3-Mackan |
Bilen vibrerar när den står på tomgång, känns rätt tydligt speciellt när man startar bilen kall. Vibrationerna känns också vid acc. på låga varv, känns som det kommer från lådan. Vart ska man börja felsöka? Motorkuddar? Bussningar vid lådan? Ngt annat? Tacksam för förslag, någon som haft ngt liknande? -Mackan- |
|
Jag hade lite av samma fenomen på min 328i e36, trodde först att det var tvåmassesvänghjulet men bytte det utan någon skillnad, det visade sig vara kopplingen som gjorde dessa vibrationer, ny koppling alla vibbar borta! Kan tillägga att jag först byte motorkuddar utan skillnad... ///Tobbe |
|
M3-Mackan |
Toby hade du vibrationer när den stod på tomgång också? Hur uppkommer vibrationer pga att kopplingen är dålig? -Mackan- |
|
Jag hade vibrationer vid 1100-1300rpm när man stod på tomgång, friläge och blipade på gasen så rörde sig motorn och gav vibrationer/skakningar i hela bilen. Började som tidigare sagt med att byta motorkuddar och sedan svänghjul, men det var först när vi kastade ditt en helt ny, komplett kopplingssats vibbarna försvann! ///Tobbe |
|
M3-Mackan |
Det låter ju inge vidare. Tycker mig också känna som att motorn rör sig? Men den slirar inget på kopplingen men kopplingen kanske är dålig iaf? -Mackan- |
|
Min koppling slirade inte heller, och var förutom vibrationerna helt ok! ;o) Lycka till, Tobbe |
|
M3-Mackan |
Kopiöst irriterande. Känns ju surt att byta den om den inte är slut plus att jag inte är säker på att det är den som e felet. Vibrationerna känns vid 160km/h ca 3000rpm på 5an. Eller inte direkt vibrationer men nått oljud. Vibrationerna förekommer nästan bara vid kall motor... -Mackan- |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.