|
|
|
|---|---|
|
Hej Tittar för närvarande lite på priserna på E39 eftersom jag är sugen på att skaffa en sådan. 525, 528 eller liknande, 01-03 touring med sportpaket. Men jag blir inte klok på priserna just nu. Tittar man runt lite så hittar man bilar för samma pris men en kan vara nyare och gått mindre, annars är allt någorlunda lika. Jag hittar inte någon tydlig tråd i prissättningen just nu. Kan detta bero på at E60 har kommit eller.' Vad jag har märkt är att priserna har sjunkit kanska mycket senaste 1-2 åren. Komm gärna med kommentarer för jag blir inte riktigt klock på prissättningen just nu. Jag brukar leva efter måttot "man för vad man betalar för" men just nu så är det lite svårt då man ser fler bilar som har gått mindre och är en årsmodel nyare men fortfarande ligger på samma pris ungefär som fjolårsbilen. Förklaring ?? | |
|
Import? ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Nej jag försöker jämföra import mot import och vice versa. Men det är fortfarande hej villt i prissättningen.... |
|
|
Jag skulle vilja säga att det ofta är så när man letar bil. Lägger man ner lite jobb så kan man utnyttja detta och hitta en fin bil till lågt pris. Att "man får vad man betalar för" är en ganska grov generalisering som kanske ger en fingervisning men det är långt ifrån hela sanningen. Och därmed en möjlighet att faktiskt göra en god affär. Läs mycket annonser, men framför allt ring och prata med säljarna och få en känsla för hur mycket det går att pruta. Lycka till! |
|
|
Priserna har sjunkit mycket det senaste året och många handlare har helt enkelt inte hängt med. Många E39T som är till salu har stått länge hos handlaren eftersom dom redan för 4-8 månader sedan hade ett för högt pris. Står dom kvar i dag med samma pris så är dom ju knappast lättsålda... Sen har du ju andra sidan på kakan, nyimporterade bilar på Blocket till priser som man knappt kan tro på. Finns inga bilar till dessa priset i Tyskland... Tycker dock det är lättare att få en bild av de E39T som är utrustade med M-sportpaketet än de som inte är det. ___ //Ulf |
|
| Håller med Programmer. Tror vissa bilhandlare inte hängt med när priserna gått ner och har därför ett alldeles för högt pris. Pruta mycket vid köp hos bilfirma när det gäller E39 då dessa bör vara svårsålda. | |
Måsen |
Importbilar varierar kraftigt i pris, varför, kan vi bara spekulera i. Svensksålda har lite tydligare prisbild, även om en del bilhandlare i allmänhet och BMW-handlare i synnerhet håller märket/priset i överkant. En del har nog som sagt inte uppmärksammat "prisraset" och/eller handlade vid fel tidpunkt ellet till fel pris. Då svider det natuligtvis när verkligheten hinner ifatt. (utom om man vill ha sin egen bil värderad då...) |
| Tänk då vad nya E60 kommer att falla..... | |
|
Ja då är det bara till att leta tills man hittar just den bil man vill ha. Men tror jag skall vänta och hålla ögonen öppna ett tag till och vänta ut pris "raset" och se vart det stabiliserar sig... Mvh Jimmy Carlsson |
|
|
Håller med BjörnB och Programmer. E39 marknaden är vild just nu. Svårt att veta hur man ska göra om man är e39 aspirant. |
|
|
Jag tycker faktiskt inte att priserna rasar längre på e39. Kanske i % räknat men i kronor är det inte så mycket längre. Jag skulle nog satsa på en -01:a som tagit den värsta värdeminskningen. |
|
|
Var och tittade på denna Länk för någon vecka sedan och då var priset 269 000. Pratade lite med en säljare som sa att bilen var fel prissatt (det är väl det minsta man kan säga...). Priset skulle ligga mellan 220 - 230 000 men så tittar man idag och då är priset 249 000 kr! Tilläggas bör att handlaren har haft bilen sedan 2004-01-29!!! /Rickard |
|
|
Och eftersom dom inte går ner till 229' direkt så kommer bilen att stå ett tag till och betinga ett värde av 209' ungerfär samtidigt som dom sänker priset till 229'. Tror att 01:or och till viss del 02:or börjar stabilisera sig medan 03-04 fortfarande har en rejäl värdeminskning framför sig då ligger i prisintervallet 250-400'. Dom konkurrerar ju direkt med E61 på ett annat sätt än en 01:a för 215'. ___ //Ulf |
|
|
Hej, Jag är också spekulant på E39T med M-sport/Lifestyle utrustnings och jag tycker mig kunna se en viss stabilisering på var prisintervallet för svensksålda E39iT ligger. Man märker tydligt vilka faktorer som styr om en E39iT stannar i hallen ett halvår eller en vecka. Årsmodell 2002 med M-sportpaketet/Lifestyle och steptronic blir oftast sålda inom en vecka om milen inte överstiger 7000 då de sätts ut för 229kkr. Tre sådana har nyligen glidit mig ur fingrarna för att jag väntat ett par dar med att titta på dem... mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.