|
|
|
|---|---|
|
Hej! jag har bytt till ett JR-filter och när jag plockade bort orginal burken så vart det en slang över.... som det finns någon slags givare på.. vad är det för nått? den satt rätt in i orginalburken.. mvh: Johan | |
|
Sätt den i närheten av filtret. Det är en givare som känner av tempen på insugsluften, är det för kallt så värmer kylvattnet upp spjället....... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
okej.. Men vad ska jag göra med den? kan den bara hänga i ingenting eller måste jag ta bort den och "plugga"? mvh: Johan |
|
325Ci |
bara sätt fast den med ett sånt plast-spännband så att den inte ligger lös.. |
| Jag skulle rekomendera dig att montera in den i "konstruktionen". Nu vet ju jag inte hur du har gjort ditt montage, om du har ett mellanrör mellan filtret och luftintaget? Men jag gjorde som så att jag monterade ett rostfritt polerat rör (lite böjt ca 100mm långt och 80mm i diameter) samt en bit silikonslang mellan filtret och bilens luftintag. I det röret borrade jag sedan ett hål som jag därefter monterade givaren i. Låter kanske komplicerat och krånligt men det va faktisktinte så märkvärdigt. Och resultatet blev lysnade. Har bilder på hela montaget om du är intresserad. | |
leino |
jag gjorde ett hål i baksidan på filtret och skruvade fast givaren med samma skruv och en mutter på insidan,hur lätt som helst bmw 4ever |
325Ci |
givaren behöver inte sitta inne i filtret då d e samma temperatur i filtret som det e utanför... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.