AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.474

Problem med Slutsteget

He
27
Henke85
535i Sedan -91
Tjena, mitt slutsteg spökar lite smått, vet inte problemet, kollat alla säkringar som finns men dom är hela, när jag drar på ljudet så stänger steget av sig och så lyser det en röd lampa som det står under protection, vad kan det bero på???, har kollat så inga kablar ligger emot varnadra osv, är slut på ideer, hjälp!!
Får slutsteget tillräckligt med ström?
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Är nog inte strömmen iaf eftersom den stängar av sig så fort man sätter på det...kan ju vara de,men de känns inte så troligt...
Men hur har du jorden till steget då?
Det låter som kortis någonstans, kolla så att ingen högtalarkabel ligger mot karossen nånstans...

____
Reach the door with a breath and a scream.
OX
211
OXXY
328IM Cab 96:a
Tror mer på att den inte får tillräckligt med ström, stänger steget av sig även om du har på låg volym????

Länk
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Testa med en annan högtalare. Kan bli sådär om konen är sönderspelad, Hade det problemet med en sub en gång...

Carl
hej, jag hade samma problem med mitt fram system som va kopplat till slutsteg... ljudet dog och small i samtidigt som en röd lampa på slutsteget lös rött!! det är kortslutning... mitt slutsteg gick sönder när ja glömde att trycka i den stora säkringen tillräckligt hårt... kolla om du har samma problem... i mitt fall så fick ja köpa nytt slutsteg....

Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Jag gissar på dålig jord, eller så blir det spänningsfall (vet dock inte om varningslampan lyser då?). Hur grova kablar har du till steget och hur kraftigt är det?

Alltså vad jag förstår så hör du ljud, men när du höjjer volymen så slutar det, spelar det igen när du sänker volymen??

//Simon
He
27
Henke85
535i Sedan -91
tack för alla svar!, ja Xtracrispy, när jag ha på låg volym så spelar slutsteget, och basen är lägre än vanligt, och när jag höjer så stänger den av sig och den röda lampan lyser, och nej den sätter inte på sig själv när jag sänker igen,
He
27
Henke85
535i Sedan -91
Steget ligger på 300 watt 2 kanals om jag säger rätt nu, har 1 bas och 2 6:9or kopplade till den, fungerat bra i några månader nu, skalll köpa ett till dock, du menar kablarna som går från batteriet till slutsteget? ja dom e ju rätt kraftiga, som ett normalt lillfinger kanske lite kraftigare.
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Att slutsteget stänger av sig och kan vara överbelstning eller kortslutning, i ditt fall hade jag provart med att låna en kompis baslåda och se om felet är kvar. Är de det så är det förmodligen en kabel innuti slutseget som blivit skavd eller bränd!

//Subidius
mitt förslag är att prova med nytt slutsteg.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Okej, då är kablarna tillräckligt kraftiga, kolla alla anslutningar, funkar inte det så verkar det vara nåt problem med steget.

Testa koppla ur basen och se om du kan spela högre med 69orna då?

//Simon
He
27
Henke85
535i Sedan -91
Japp det va basens fel, tack för alla tips jag har fått :) va rädd att steget hade gått, basen va en skit bas ändå, ha de gött alla och tack igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.