|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Håller med peter78w att skicket spelar en stor roll på hur problemfritt ägandet blir. Jag själv importerade en 530DT för lite drygt ett år sedan och den har nu rullat 5000 mil (8200-13200) i mina händer och allt jag bytt är en bromsljuslampa! Köpte från en BMW-handlare i Tyskland via internet och fick bilen hemtransporterad. Härlig komfort på långresan och utrymme nu när familjen blivit fler. Kontentan är att hittar man en bil i bra skick och servar den ordentligt så är nog inte risken större för kostsamma reparationer med BMW än andra märken. |
|
|
Tack för alla köpargument, visste väl att detta var rätt forum att fråga på.. *haha* Är medveten om att en 6-7år gammal bmw kommer kosta mer att serva än de gammbilar med noll eller simpel elektronik jag kört hittills. (Väljer att..) tro på er som påstår att rep.kontot inte är större än för motsvarande annan modern bil. Dvs OM man hittar rätt exemplar och är noga med att kolla upp historiken. Tillgången häruppe i Medelpad kanske inte är SÅ stor.. Inriktar mig på svensksålt. I värsta fall blir det nåt annat tyskt märke.. |
|
|
Lycka till! Ett tips är att ta frugan til en BMW-återf., sätt damen o låt köra en o annan beg.modell. Kan sedan låta henne prova en Octavia t.ex. Som sagt, rätt modell&bil = minimalt med fel. Jag måste berömma min självimporterade 520 Länk , den har funkat hur bra som helst, enda var att av misstag pga. kassa/konstiga (lagerljud) däck bytte jag nästan alla hjullager, men nu rullar den bättre i.a.f. Egentligen har vi haft rätt många bmw i familjen/bekantkretsen, ingen har någonsin råkat ur för större saken som motor/växellådshaveri mm. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.