|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Är inget racingfreak, men vid läsning i olika inlägg stöter man titt som tätt på begreppet "däcken spårar". Vad menas med detta egentligen? | |
|
Däcken följer 'spåren' i vägbanan som exvis dubbdäck kan förorsaka. Märks tydligare på bilar med breda däck. Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
|
Japp, och du får hålla på korrigera med ratten hela tiden. ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.Länk |
|
|
hmmm.. spåren i vägbanan? Jag är nog inte riktigt med fortfarande. Jag antar att ni inte menar hjulspåren på tungt trafikerade vägar som är gamla och slitna? |
|
|
Jo, det är just sådana spår i vägbanan som olika däck kan vara mer eller mindre benägna att "följa med". Olika däck kan i detta avseende passa olika bra på skilda bilar, lufttrycket kan påverka, däckdimensioner, fälgars ET, m m. |
|
|
Ah då fattar jag. Trodde det var en racingterm innan ni upplyste mig ;) Tycker det är ganska gött på inre ringvägen i malmö. Jag hade en ford fiesta som man inte behövde hålla i ratten sista kilometrarna av vägen. ;) Tackar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.