AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
828

Nödlösning? hjälpstyrarmsbussning

mi
447
min528
525tds Touring -93
har besiktningstid på måndag, vet att hjälpstyrarmsbussningen är glapp så jag köpte en ny å skulle till å byta igår...men det gick åt helvete, jag fick varken dän armen från bilen, eller bussnigen ur armen!

då tänkte jag att man kan pressa ur gummit ur bussnigen å låta den gamla hylsan sitta kvar, sedan dra vulktejp eller nå vanlig tejp runt bussningen, då borde glappet försvinna iaf så länge att det funkar igenom besiktningen...

nån mer som har haft samma problem?
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

jag tror man kan köpa hela hjälpstyrarmen komplett med bussningen inpressad...
mi
447
min528
525tds Touring -93
låter önödigt dyrt, å den ska bara gå igenom besiktning hade jag tänkt! inte renoveras :P
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Du kan nog vara lugn. Har svårt att tänka mig att dom verkligen skulle kolla hjälpstyrarmens bussning. Det gjorde dom inte när jag var o besiktigade e34 förra veckan. Dessutom är det inte en säkerhetsmässig risk om den glappar och således tror jag inte det är något dom underkänner.

Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

gubbarna brukar ju ta ett varv med bilen, han kanske märker nått då :(
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Spårkännslighet är väl inget dom underkänner för, och dessutom tror jag inte det är så spårigt på deras bakgård?
mi
447
min528
525tds Touring -93
tack gode gud...det låter bra, då skiter jag fullständigt i den bussningen :D

man märker inget när man kör tycker jag, inte ens i 200!

det är inte lätt å missa glappet iaf, för lyfter man ETT hjul å vrider det i sidled (som om man styr) så känner man ett bra glapp
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Om det glappar så mycket så lär dom märka det på besiktningen.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Jag fick en ombesktning på min hjälpstyrarm förra året. Det var
ordentligt glapp i den. Skulle köpa en ny men varken BMV eller mekonomen hade någon hemma, det blev en budget variannt från skroten, kostade 50kr med bussning. Fick dock skruva av den själv.
inga problem, det fanns ingen motor i bilen det var bara lossa kontra
muttern och ett slag med hammaren så var den lös. På min bil fick jag ta en brytgaffel då man inte kommer åt att slå med en hammare,
motorn sitter i vägen.

Mackan
mi
447
min528
525tds Touring -93
okej, nu har den stått med 5-56 ett tag..ska göra ett sista försök på söndag (bes på måndag)! får jag inte bort den så drar jag vulktejp runt å pressar tillbaks den, det blir mindre glapp då, men det håller nog inte borta glappet så länge, men det räcker förhoppningsvis under besiktningen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.