AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.172

Funderar över en 523iT -99 men tycker den gått lite långt

Har hittat en bil som jag blev lite sugen på,dels för att han kan ta en mc som delbetalning och jag har en som jag vill bli av med.
Men den har gått 19000mil och den är inte så rikligt utrustad som jag önskade.Det jag är rädd för att den har gått långt och att det kan bli kostsamma reparationer.
Skulle ni tveka att köpa en bil som gått långt?
Naturligtvis så beror det på skick och det vet jag inte så mycket om än,ska få bilder mailade senare.Är lite långt att åka bara för att titta.
Länk till annons: Länk
Glömde nämna det han skriver att den är full utrustad inte stämmer och det gör mig lite tveksam.
Och så skriver han annonsen med VERSALER, vilket är ännu ett varningstecken. Men om bilen är ärlig och välsevad så är inte 19 000 mil mycket att orda om tycker jag. Kolla upp så mycket som möjligt, servicebok, ring tidigare ägare, syna karrosen väl, kolla bilen hos BMW mek om möjligt. Folk säljer ofta sina bilar när något som kommer att kosta pengar är förestående. Tex, inspektion II, eller kassa däck, eller rost... ... ... ;-)
fe
1.676
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Generellt kan man väl säga att så länge som bilen är välservad ska inte 19000 mil vara några problem för en såpass "ny" bil, men självklart har en bil som gått 19´ utsatts för mer slitage än en som gått 10´. JAG skulle inte backa ur bara för att bilen gått långt, kan nämna att min nuvarande bil hade gått 22' när jag köpte den..går hur fint som helst :) Lycka till
Fullutrustad är numera ett uttryck för att bilen i de flesta fall bara har något över standardutrustning, sällan man ser att en bil som benäms fullutrustad har precis allt.
Annars håller jag med om att milen inte har så stor betydelse i detta fall och det gäller som sagt att kolla det övriga skicket.

...........

Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.Länk
Får tacka för synpunkterna.
Men vad tycker ni om priset då?
Nog ska det väl gå att pruta lite på den allt?
Han berättade att han nyligen bytt Xenonlampora och satt på ett drag förra året.Och tydligen har bilen varit regelbundet servad på verkstad.Ska be han faxa över en kopia på serviceboken så jag får se med egna ögon
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
"Och så skriver han annonsen med VERSALER, vilket är ännu ett varningstecken."

NU TROR DU SÄKERT ATT JAG ÄR OÄRLIG, MEN TA DET BARA SOM ETT VARNINGSTECKEN. ALLA SOM SKRIVER MED VERSALER ÄR FAKTISKT INTE KRIMINELLA SÅ NU VET DU DET.
Visa användare
293
Hermander
325Ci Cab-2001
430xd Grand coupé 2016
Kolla om ABS/ASC modulen är bytt mycket vanligt fel på -99:or
Kostar c:a 6000:-

/Fredrik
Om den inte är bytt så är det risk med andra ord att den kommer gå sönder då eller?

Det där med versaler bryr jag mig inte mycket om utan det är mer milen som skrämmer mig lite.Fast kollar man runt lite så är milantalet inget anmärkningsvärt och ska man ha en lågmilare så får man slanta upp med mer stålar och inte att förglömma att den kan vara skruvad.
Visa användare
293
Hermander
325Ci Cab-2001
430xd Grand coupé 2016
Att modulen går sönder är vanligt men det är ju inte alla som går sönder så vem vet du kan ha tur det hade inte jag :-(

Min bil har nu gått 18000mil och känns kanske inte ny men inte långt därifrån, ett stötdämparbyte kan vara på sin plats annars är det inga stora problem om den är servad enligt boken.
Den går otroligt tyst och fint, jag är fortfarande jätte nöjd.

Att den är skruvad har jag svårt att tro.

Här ser du en 528 som gått 41.000mil !!!
Länk

/Fredrik
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Dock är den för dyr med det miltalet.

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

Kävlingepågen: Inte om man jämför mot andra så tycker jag inte att det är så himla dyrt.Men naturligtvis så ska jag pruta.Jag har egentligen inget större behov av bil och mc:n kan jag lika gärna behålla.
Köp den gärna, men titta på en hel del andra likanade bilar innan köp. Ha inte för bråttom med affären, blir den såld så blir den. Det finns fler där ute...

KRIMINELLA LOL...
Nu har vi kommit överens om ett pris men det blir bara affär om vi båda är nöjda när vi träffats och sett fordonen med egna ögon.
Jag har provkört andra 523 så jag vet hur dom går och känns.
Men framtiden får utvisa hur det går
Det blev affär tillslut.Den är i väldigt bra skick i lack och invändigt.
Några skavanker finns som en lysande Airbaglampa och ett klonkande ljud i framvagnen och obalans.Naturligtvis så prutade jag ner priset på grund av dessa fel.Med en ombalansering så försvann skakningarna och i morgon ska jag iväg och kolla felkoder så jag vet vad airbag lampan beror på.Skulle det vara sensormattan ska jag jag testa med tricket som Hasso har gjort.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.