|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har koll på om det kommer en riktig M-version på 1-serien, eller kommer BMW att nöja sig med 130i? Det vore inte fel med en högvarvig 4:a i 1-serien som på gamla M3 E30. Sådana rykten florerade ju innan 1-serien presentarades. Micke | |
|
Jag har svårt att tro att en eventuell M1 skulle bli fyrcylindrig, då 130i har en sexa under huven. Om det nu kommer någon M-version på 1-serien så lär den nog för det första bygga på kommande coupén/3-dörrars och för det andra lär den med största säkerhet bli sexcylindrig. Kommande Audi S3 -06 får väl 300 hk V6-Biturbo så det är väl inte helt osannolikt att BMW svarar med en M1 på ca 300 hk? //Chrille |
|
|
Vad jag har hört blir det ingen 2-serie, det vill säga Coupé på 1-serien. Jag kan ha fel. Däremot är det som du säger mycket troligt att en eventuell M-version får en sexa. Den motorn skulle kunna användas i Z4 också till exempel. Micke |
|
|
Jo, eller så är det ännu troligare att Z4 M Roadster får låna ut motorn till en kommande M1.... Eller M135i.... eller nåt. /// Gunnar E. |
|
|
Någon som kan italienska? Här nämns just M1 och även Z4 coupé: Länk |
|
| Själv så väntar jag på en Tii version (dubbel i) av vanliga 120, där man slänger ner en turbosnurra i fyran och ett litet Idividual-M-paket och säljer bilen till överkommliga pengar. En given hit bland yngre nybilsköpare skulle jag tro. | |
| Rå hit med en M1, med samma 3,3-literssexa på ca 350 hk under huven som kommande Z4M!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.