AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
493

"Riktig" BMW-mek SE HIT!!

Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Har en 530 (vilket framgår i och för sig).
Säljaren sa att det var nivåreglering på den. Borde man inte se nåt under bilen om detta? Hade den upphissad, men såg ingen "kännare" eller slangar/andra kopplingar till stötdämparna. Kan detta vara "inbyggt" uppifrån så man inte ser det?
Vill verkligen ha svar på detta så fort som möjligt.
Kanske ska kosta på mig en sänkning och vill då inte stöta på några obehagliga överraskningar...
Tack på förhand "BMW-vänner"!!
/Kidde

Nybliven BMW-ägare!
Visa användare
48
Paulus
540iA Touring -98
I motorrommet vil det være en oljebeholder i venstre
front hvis det er nivåregulering på Bimmer'n!!! Er
ikke lett synlig bak for "ukyndige".

Mvh
P-man
Ki
620
Kidde
Tackar!
Hur menar du mer exakt? Vad för oljebehållare? Vänster fram sitter bromsservon. Det är det enda jag kan se. Däremot har jag hört att nivåregleringen styrs via servon, så jag vet fortfarande inte om det är det på den. Kan du uttrycka dig lite "klarare"??
Tack igen!
/Kidde

Nybliven BMW-ägare!
155
Håkan
530 XD M touring -07
325 i touring -06
Hej Kidde!
På min 525 tds -95 har jag tunna plastslangar som går från bagaget och ut till stötdämparna, om det nu ska sitta någon liten oljeburk i motorrummet vilket jag inte sett på min, mer än sevoburken som Paulus nämner så måste ju för fa. oljan komma till dämparna på något vis och inte går den i luften, så plocka av däcket och kolla ordentligt så lär du nog se om det är nivåreglering eller inte.
Ett annat tips är att fråga priset på dämparna på BMW och säga att du inte vet om du har nivåreglering eller inte, ge dom chassinummret och dom ser det på studs.

M.v.h.

Håkan Hagelkvist
155
Håkan
530 XD M touring -07
325 i touring -06
Glömde säga att säljare lovar mycket men håller tunt.
Ett gammalt känt ordspråk.
Brukar praktisera det själv.

Håkan Hagelkvist
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Hej!
På min 540-93 är det nivåreglering. Man kan enklast se det i motorrummet där det isåfall finns en stor svart rund burk där man fyller på servooljan. Har man inte nivåregleringen sitter det istället en liten (halvgenomskinlig) plastbehållare. Platsen där dessa sitter är på förarsidan, strax framför värmeventilerna.Tittar Jag under bilen, sitter det en "trycktank" (dit det går oljerör) snett ovanför vänstra bakre drivaxeln.

MVH
Stefan
PIST OFF
KIDDE::Jag har de på min 525:a som jag skall plocka bort.Om du tittar under bilen där bak.Över bakaxeln sitter två runda kulor(Oljebehållare),som en handboll stora.Bredvid stötdämparna sitter dem.Din oljepump är lite större än dem vanliga.Annars kan du bara lasta i bagaget minst 250kg så skall bilen ställa sig i normal höjd när du startar bilen.Börja ej leta efter kännare o grejer för det hittar du inte.I denna sida ser du hur behållarna ser ut o allt annat där under.
Länk

20tum SPLITT
Ki
620
Kidde
Man tackar igen!!
Några såna har jag inte!! Har ingen stor svart tank i motorrummet heller. Har bara en "vamlig" genomskinlig till bromsarna.
Tack än en gång!!
/Kidde

Nybliven BMW-ägare!
PIST OFF
SVART TANK I MOTORRUMMET????
Vad ska de va till

20tum SPLITT
Ki
620
Kidde
Otto skriver så här ovan:
"Man kan enklast se det i motorrummet där det isåfall finns en stor svart rund burk där man fyller på servooljan. Har man inte nivåregleringen sitter det istället en liten (halvgenomskinlig) plastbehållare".
Mer än så vet jag inte...
/Kidde

Nybliven BMW-ägare!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.