|
|
|
|---|---|
| En bilhandlare har behagat att sätta sitt bomärke i bakrutan på min bil och den sitter som berget. Har nu lyckats att försiktigt dra bort märket, men en massa limrester finns kvar på insidan av bakrutan. Eftersom elvärmen sitter där så vill man inte gå på med vilka ämnen som helst. Hur får jag bort klistret utan att skada elbakrutan? | |
|
T-röd använder jag mig av. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Och den skadar inte elbakrutan då förståss? | |
|
Har iaf inte gjort det för mig. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Tack, då jag provar imorgon. | |
|
Ett annat tips är tvättbensin (cigg.tändarbensin), det löser limrester mycket bra. FP |
|
| Hoppsan, som jag skriver när jag är trött... Tack för tipsen! Det fungerade utmärkt att ta bort bilkrämarloggan med hjälp at T-sprit. | |
|
Funkar era tips även om dekalen sitter på lacken? Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
bustorp |
Ja, men blaska inte för mycket. Xylen är ett snällare alternativ. "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
Värm upp dekalen med en hårtork, så släpper det mesta. Akta bara så att inte lacken blir för varm. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Vid alla tester jag har gjort på limrester från dekaler och etiketter har tvättbensin (ciggbensin) funkat bäst. Alkoholbaserade produkter funkar på vissa limtyper men inte lika bra som bensin enligt min erfarenhet. Inga problem på lacken heller, man tvättar ju ofta med vatten efteråt dessutom. Bensin kommer ju inte sällan på lacken vid tankning också utan större katastrof. Fördel med alkoholbaserade produkter är att de är vattenlösliga men det hjälper ju inte på lim och dylikt. FP |
|
|
Jag använder mig av en fruktansvärt bra limlösare som heter Tardis , fabrikat Autosmart. Kan användas på ta mig f-n det mesta, lack,glas o dom flesta plastpaneler/lister. Rekomenderas starkt. |
|
|
Hade ordentligt med klisterrester från solfilm, men denna fixat och den är dryg: Länk Mvh |
|
|
Label Off är ursprungligen en CRC-produkt har jag för mig. FP |
|
| Bra tips Rob:-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.