|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Varför inte göra som flyget och införa simulator krav på yrkesförarna, en kontroll var 6´e månad. Tänk bara vilka roliga "fel" man skulle kunna simulera där =) |
|
|
beijnoff: Antagligen händer det nog nånting dagligen fast sällan nåt allvarligt, jag brukade klippa en sidospegel/år efter första året - alltid med en blåbuss... Till er som inte kört lastbil/buss (och har en sån nåra meter bakom er) kan jag säga att bromsarna är ofta gravt underdimensionerade på större fordon, undantaget nyare från ungefär 2000, då kom skivbromsarna...! |
|
svintoleffe |
Ni som gnäller på yrkeschaufförer, varför beter ni inte er som folk ochså i trafiken.? Jag sitter o kör lastmaskin, den har en laglig hastighet på 50 , men ialla fall, så ska ni bilsiter ligga ända upp i arslet på en.? Vad tror ni händer, om jag blir tuvngen o bromsa.?, jo det gungar till lite i hytten för mig, medans er bil, blir det bara sopor av, själv får jag väll gå ur, o sopa av lite damm på maskinen, som blir.? Innan ni gnälelr, kan ni inte tänak på vad ni själva gör.? Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Ligger iofs lite i det du säger. Jag tänker först och främst på alla otåliga bilförare som bara MÅSTE köra om lastbilar så fort de dyker upp framför dem. Detta trots att lastbilen oftast håller en hastighet över vad som är tillåtet. Ibland blir man mörkrädd när man ser riktiga vansinnes omkörningar inne i stan brrr. |
|
Len |
Är det någon som sett statistik på hur många av de vackra personbilar som hamnar i vajer-räckena, som gör det efter att ha "tävlat" med en yrkesförarare (alltså en lastbil)? L |
|
svintoleffe: Jag gnäller på mig själv i sådana fall... |
|
|
Finns inga ursäkter till att ligga o nosa nån i häcken,vare sig man kör lätt eller tungt.Jag har själv kört olika moment på bana med fullt ekipage o tro mig man stannar inte på nägra meter precis. Vi gjorde tex ett simulerat prov med en personbil i högerfil o jag i vänster farten 80kmh när pers bilen stog på broms samtidigt stog jag på hejdarn.Resultat när personbilen stod still så gick min som tåget dvs ca 60kmh.Hade jag legat bakom hade personbilen blivit platt. mvh/Micke |
|
|
Folk i allmänhet beter sig som svin i trafiken, det är bara det att företagsbilar och firmabilar syns ute på vägarna. Vi har en ny idiotisk 70 sträcka på E18 genom Västerås, och även om det är fel så ska ju den 70-skylten respekteras och vilka är det som brummar på i 90 på den sträckan, jo Svensson i vanliga bilar ofta väldigt välklädda, misstänker tjänstebilar... |
|
|
Syrrans kille blev tryckt av en Swebus när han befann sig längst bak i en bilkö på E6 i göteborg. Hans bil var helt ny (c:a en vecka)och han var oerhört stolt över sin nya bil. Nåväl, han blev rasande och gick och skällde ut busschaffisen efter noter. Då svarade busschauffören: -Ta det lugnt. Jag såg ju inte att det stod stilla. Jag käkar ju min smörgås! Hmm, såna svar får ju en att lugna ner sig litegrann... /Henk |
|
|
Det som stör mig är alla yrkeschaffisar som pratar i mobilen när dom kör i svåra passager, handsfree verkar inte vara uppfunnen i den världen. Ännu märkligare är att myndigheterna inte förbjöd mobilprat utan handsfree i bil. Allt annat ska ju förbjudas men sitta och prata med polaren när man kör en lastbil på flera ton det är helt ok... Angående våran 70-sträcka på E18 i Västerås så har jag lagt märke till att kvinnor är dom som syndar mest. Keep your distance! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.