AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
919

M3 E30 intresse?

j.aahman
Jag skall sälja M3:an och är nyfiken på intresset här för en bil i bra bruksskick med 23´ på klockan. OBS, detta är ingen annons av något slag utan endast en liten koll på attraktiva M3 E30 är nu. Hur många är ni här som letar M3 E30?
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Det handlar ju rätt mycket om priset ;)

Många kanske drar öronen åt sig pga det relativt höga miltalet.
beror ju på bilen! alltså hur den är skött, historik och nuvarande skick!

personligen ser jag inte miltalet som något jättenegativt, förutsatt att den är servad enligt bok, välskött och har en dokumenterad historik och går den som den ska så är det ju inget problem...

jag söker ingen M3:a för tillfället men så brukar jag resonera när jag letar kärra :)

MVH
Johan K
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Är bilen välsköt kommer det inte bli några större problem att sälja den!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
M3e30 är nog den mest lättsålda BMW jag haft. Den jag sålde hade visserligen inte gått mer än hälften så långt som din.

Jag tror tyvärr att milen kommer att dra ner priset en del men är den servad enligt boken och i skapligt skick så tror inte jag du får några större problem att sälja den.

B.
41
B.T
BMW 325 (ALPINA B6 3.5 clone)
BMW ALPINA B10 Bi-Turbo
BMW 525 M-sport 04
BMW 740iLa -99
BMW 530 -89
BMW M635-86
Hej!

tycker inte att man ska haka upp sig på milen,

när jag själv letade efter en fin M3a e30 så tittade jag på många ex innan jag valde den bil jag har idag, och de va den bil som hade mest på milmätarn...

den bilen kändes mycket tightare i kaross och drivlina samt i framvang mmm......va väl skött, och ej sönderskruvad! motorn va utbytt och hade gått under 6000mil.... samt sv-såld!

många har idag på mätarn runt 10-12000 mil men när man provkör så känns det inte alls som om att de stämmer.. eller så är inte bilen i de skick som den borde vara vid de miltalen.....

men de finns även de som är riktig fina också! och milen stämmer men åftast mycke dyrare!!!

man ska inte tro att en bil som har gått minder är i bättre skick änn en som har mer mil på mätarn troligt ÄRLIGA mil! bara bilen är välskött! samt hurdan ägarn till bilen är! kunnig tagit hand om bilen mm...

har man en M3 E30 i finck skick så borde det inte vara några problem att sälja, för fina m3 E30 är det ont om till salu! de flesta vill behålla sina!

PS
287
PSE-R
M3 -87
M3 -95
har den taklucka?
viobebe
Hej, är det ADO XXX, det gäller?
j.aahman
viobebe har rätt men vem är du? och ja, det är taklucka
j.aahman
Bilen saknar dessvärre servicebok men han jag köpte bilen av är mek hos en aukoriserad bmw handlare. Detta såg jag som en trygghet eftersom bilen då hade ca 21´ på mätaren och ingen SB fanns. det är trots allt svårt att kräva en servicebok på en 18 år gammal bil med dom milen. ska ni kolla bilen så finns den i på www.m3e30.se och medlemsbil # 16
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.