AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
17.395

M5 E39 är snyggare än E60

Sida 2 av 3
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
E60! Däremot vet jag inte om E60 M5 är lika snygg som E39 M5 var när den kom, men det är en annan historia.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Tycker E60 är otroligt ful, M5, standard, touring...alla!

Snyggast är helt klart e34an!
"E60 är överlägset snyggast. E39 var väldigt snygg när den kom, men nu ser den väldigt gammal och "tung" ut i designen. E60:n ser ut att gå fort även stillastående."

Hur kan en bil ha tappat sin skönhet? Så den är snygg bara för att den är ny och dyr? Nej. Sann skönhet sitter i oavsett priset och oavsett året. Ta tex äldre Jaggor, lika snygga då som nu.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kommer frugan vara lika snygg om 20 år?

Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
acey där slog du huvudet på spiken:) Tacka vet jag styl... eeh skönhetsoperationer;)

Micke K. Länk
E39 M5 är fortfarande snygg.
Men man kan få ett nytt perspektiv av nya intryck...

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
E28
Nej, frugan kommer nog inte vara licka vacker, men till skillnad från en välvårdad bil kommer hon att åldras och tappa formen.
Tycker E60 är snyggare. E39 ser inte gammal ut, men den ser äldre ut än vad den gjorde innan E60 kom.

MVH / Jacob
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Kunde inte alls med E60's former när den kom, men när den visades i M utförande så förstod man hur den egentligen skulle se ut och nu gillar jag nya M5 skarpt, visst ser E39 M5 äldre ut men ej sämre. Gillar mitt nyförvärv skarpt...förutom soppa förbrukningen eller kanske egentligen bensinpriset.
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

seb den här är snyggare än vilken e60 som hellst: Länk

:)
Öb
298
Öberg
BMW 325 -87
E60 utan tvekan!
Baader: Dreggel

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Tyvärr går modernitet hand i hand med japansyndromet, E60 vore snyggare än E39 om den vore lite mindre och lägre. Se bara på nya trean, hur kan man misshandla en i övrigt lyckad design genom att slänga dit bakljus från en japan??? totalt vidriga bakljus och bakände i övrigt, modern och uppdaterad i all ära men till vilken nytta när det är ett steg bakåt??? Synd att tvålkoppsdesignen genomsyrar de flesta nya produkterna, jag som alltid trott och vetat att det är japanerna som kopierar och inte tvärt om. Nej bort med bulliga runda fula opersonliga nya modeller och inför lite mer klassisk BMWanda utan att för den skull låta det bli för mycket stenålder.
//
469
///Mike B
523iM Limo -00
Jag säger inte att E39 är ful, men E60:n är allt som E39 är fast bättre och snyggare:) Tycker också att gamla jaggor m.fl är vädigt vackra, men jag skule inte vilja ha en som bruksbil. Gäller det däremot körkänsla ska det vara en gammal hederlig E28 M535i.

Chris Bangle är nog den som fört BMW framåt och utvecklats. Tänk bara på designskillnaden mellan E28 och E34. Det måste varit en chock på den tiden. Tycker den nya konkava och konvexa designen är lysnade, Z4 är ju ännu ett exempel på det.

Måste kontra med en bild också. Hade jag haft kapitalet när denna Länk var till salu hade jag inte tvekat en sekund.
håller med, alldelses för hög och konstig front m.m ..
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Skulle jag få välja mellan E39 eller E60 så blir det E60:in. Nya M5:an är grymt snygg och har underbara stolar som påminner om E34 M5. Där har de verkligen lyckats bra tycker jag.

//Schnitzer

Det är ingen rättvis jämförelse att jämföra en gammal modell med en ny. E60 ska jämföras med modeller från andra tillverkare som kommit ut på 2000-talet, t ex från Mercedes, Audi och Peugeot.

De som oförbehållsamt sätter E60 före E39 kommer förmodligen att tycka att den kommande efterträdaren till E60 är snyggare än E60.

I ett längre perspektiv är det inte alltid så att nyast är snyggast. Det finns många exempel på detta i bilhistorien. Jag har svårt att tro att BMW:s nya design kommer att bli särskilt framgångsrik.
Var och hämtade min nya E 61 förra fredagen. Beställde en fastän jag hade svårt med hur den såg ut. Men direkt jag såg bilen var det ingen tvekan längre carbon svart med M-sportpkt. Helt jävla kanonsnygg

mh
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
e 39 är snyggare "tror jag" jag har inte sett e 60:an i verkligheten

-Never feel sorry for yourself.-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.