|
|
|
|---|---|
|
Hej....tycker ni bilen är för hög bak? Ska jag justera reglerventilen så den kommer ner lite,vad tycker ni? lite bilder i länkarna! blev efter jag bytt gasklockorna,fick kanske inte reglerstaget exakt som förut! Länk Länk Länk Länk Länk | |
|
Den ska ner! Åker omkring en 7-seriebil här där jag bor som har samma stuk. Ser lite epa ut. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Fin bil i övrigt btw! ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Fin bil du har! |
|
| tack...men det har kostat oxå :| ok min följd fråga då....kan jag ha bilen igång och ändra på staget och se direkt vilken höjd man vill ha eller måste jag stänga av,ändra och starta och se? | |
|
motorn ska gå då är de bara att vrida på armen tills du får rätt höjd.Länk Länk |
|
|
kanske dum fråga men vilket stag pratar ni om? vart sittr den & hur funkar den? mvh |
|
|
Så nu har jag sänkt lite då...bilder finns i länkarna! Länk Länk Länk Länk Länk Länk Blev det för mycke? |
|
| Det tycker inte jag iaf. Blev nog rätt lagomt! Fin bil men om jag var du så skulle jag fixa sidoblinkersarna åt rätt håll! /Janne | |
| Jag tycker att den fortfarande är lite hög bak. | |
|
m-julle...jaså sitter dom fel? M femman....blire inte lite väl lowrider då? :D |
|
| Infinity_74......sitter en reglerventil ovanför bakaxelklumpen med ett stag som går framåt till krängningshämmaren tror jag det är som reglerar höjden på bakvagnen.man kan justera armen framåt eller bakåt höjer/sänker bakvagnen.den ska väl vara till för att om man har tungt lass bak så ska den hålla kvar höjden på bakvagnen vad jag kan förstå,ju mer den påverkas desto mer olja trycker den in i dämparen.aja finns säkert nån som kan förklara det bättre :) | |
|
Ja... De ska vändas så den svarta plasten kommer frammåt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.